PMK
Unia Europejska powinna dać azjatyckim stoczniom "uczciwą szansę" wejścia na swoją listę zatwierdzonych zakładów - czytamy w raporcie Stowarzyszenia Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA).
Raport opiera się na wnioskach z misji informacyjnej ECSA do indyjskich obiektów rozbijających statki w hinduskim Alang, która odbyła się w 25-27 lutego. Stowarzyszenie stwierdziło, że celem misji było lepsze zrozumienie możliwych zagrożeń i szans dla indyjskiego przemysłu stoczniowego i europejskiego przemysłu stoczniowego.
Obiekty odwiedzone przez ECSA osiągnęły ogromny postęp w ciągu ostatnich trzech lat w zakresie podniesienia standardów, kierując się Konwencją z Hongkongu (HKC) i perspektywą umieszczenia na liście UE.
HKC to jedyny obowiązujący instrument międzynarodowy, który może stanowić znaczącą regulację dla rozwoju zrównoważonych globalnych zakładów recyklingu. W pierwszej kolejności państwa członkowskie UE muszą teraz ratyfikować HKC i, we współpracy z Komisją UE, dążyć do tego, by kluczowe państwa recyklingu i państwa bandery podążały za nimi - zauważyła ECSA.
Prawo Unii Europejskiej nakazuje wszystkim właścicielom statków zarejestrowanym w Unii utylizowanie ich w przeznaczonych do tego przystaniach. Lista takich miejsc została stworzona do 2016 roku. Znalazły się na niej obiekty z krajów Unii, Chin, Turcji i Ameryki Północnej.
Była to pierwsza próba zastosowania prawa o recyklingu uchwalonego przez Międzynarodową Organizację Morską podczas zjazdu w Hong Kongu w 2009 roku.
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk
Bilfinger dołącza do Niderlandzkiej Izby Gospodarczej
Nowy holownik Damen dołącza do floty Multraship
Norwegia stawia na autonomiczne promy. Kongsberg Maritime wytycza kurs. Polskie stocznie mają szansą by nim popłynąć