pc
Do końca roku nastąpi formalna integracja spółek OLPP i PERN - powiedział prezes OLPP Paweł Stańczyk w czwartek w Siedlcach. Dodał, że po Nowym Roku obie spółki zaczną funkcjonować jako jeden organizm.
Podczas panelu dotyczącego inwestycji w energetyce, który odbył się w ramach Ogólnopolskiego Szczytu Gospodarczego w Siedlcach, Stańczyk zapowiedział, że do końca października br. zostaną złożone stosowane wnioski do KRS i po Nowym Roku obie spółki zaczną funkcjonować jako jeden organizm.
"Po Nowym Roku czeka nas ważniejszy etap - integracja" - powiedział prezes.
OLPP jest spółką zależną PERN, która powstała w 1997 r. w wyniku przekształcenia spółki Naftobazy wydzielonej z dawnej Centrali Produktów Naftowych - CPN. To obecnie największy w Polsce podmiot specjalizujący się w magazynowaniu i przeładunku paliw płynnych, który ma 19 czynnych baz magazynowych i ok. 60-proc. udział w krajowym rynku tego segmentu. W magazynach OLPP o łącznej pojemności ok. 1,8 mln metrów sześc. składowane są paliwa do bieżącej dystrybucji, a także w ramach rezerw państwowych.
PERN to operator polskich ropociągów. Stańczyk zapowiedział, że OLPP będzie budowało 300 tys. metrów sześciennych nowych pojemności, których lokalizację - jak podkreślił - będą dostosowane do potrzeb klientów. Przypomniał, że OLPP ma dziś 19 baz paliwowych w całej Polsce.
Jak mówił Stańczyk, na szczególną uwagę zasługuje ich jedyna baza, do której paliwo wpływa kanałem morskim, czyli baza w Dębogórzu (Pomorskie).
Stańczyk powiedział, że wzrost obrotów w bazie w Dębogórzu w latach 2015-2016 wyniósł blisko 600 proc. W jego ocenie to efekt działania tzw. pakietu paliwowego. Stańczyk zapowiedział, że baza ta będzie wzmacniana zarówno przez wzrost wydajności, jak usprawnienie transportu kolejowego.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, z początkiem 2018 r. planowana jest finalizacja połączenia OLPP, jako spółki przejmowanej z PERN. Powstanie wówczas jeden podmiot zarządzający jednocześnie transportem i magazynowaniem ropy naftowej oraz paliw płynnych.
PERN to państwowy podmiot strategiczny dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, który na terenie kraju zarządza siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych oraz bazami magazynowymi o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc.
Spółka tłoczy ropę naftową rurociągiem "Przyjaźń" z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech. Transportuje też surowiec dostarczany drogą morską do gdańskiego Naftoportu oraz do swojego Terminalu Naftowego, działającego jako hub morski przeznaczony na różne gatunki ropy.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich