jk
Stocznia Brodosplit ze Splitu zatrudniła 34 pracowników z polskiej firmy Activ. Polacy pomagają w budowie największego na świecie statku żaglowego Flying Clipper.
Pacownicy stoczni Activ wykonują prace związane z dekoracją wnętrz jednostki: prace stolarskie w pomieszczeniach wspólnych dla pasażerów i załogi, a także przy cięciu i instalowaniu blach. - Wygraliśmy przetarg na wyposazenie pomieszczeń publicznych i restauracji. Meble, które montujemy na pokładzie pochodzą z fabryki firmy Activ. Ponadto realizujemy prace zwiazne z montażem izolacji, blachownia oraz ścian i sufitów - mówi Tomasz Pakos, menadżer projektu ze stoczni Activ. - Wybierajac naszą ofertę Chorwacy postawili na doświadczenie i profesjonalizm - dodaje.
Tomasz Pakos przekonuje, że Polacy świetnie się sprawdzają przy realizowaniu tego projektu. Tak dobrze, że przedstawiciele chorwackiej stoczni kierują kolejne zapytania pod adresem firmy związane z realizacjami nowych budów.
Polacy bedą uczestniczyć w pracach przy żaglowcu do samego końca, czyli do lipca 2018 roku. Wtedy jednostka ma być oddana armatorowi.
Flying Clipper, pięciomasztowy żaglowiec, mierzy 162,22 m długości, a powierzchnia jego żagla to 6 347 m2. Będzie największą tego typu jednostką na świecie. Statek budowany jest dla armatora Star Clippers. Flying Clipper przejmie rolę największego żaglowca po Royal Clipperze, który może zabrać "jedynie" 277 pasażerów.
Na pokładzie Flying Clipper pomieści się 139 członków załogi oraz 300 pasażerów. Zaplanowano dla nich 150 kabin oraz liczne atrakcje, m.in.: cztery bary, trzy baseny, jadalnię, spa, bibliotekę i platformy sportów wodnych. Flying Clipper wzorowany jest na zbudowanym w 1911 r. statku France II, który w tamtym okresie był największym żaglowcem w historii świata.
Projekt zwodowanego w sobotę żaglowca przygotował Zygmunt Choreń, zwany „ojcem żaglowców”. Spod jego ręki wyszły projekty największych na świecie statków żaglowych, m.in. SV Royal Clipper, Fryderyk Chopin, STS Dar Młodzieży i pięć podobnych jednostek dla ZSRR, które są eksploatowane do dzisiaj.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej