W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu trwa remont kilku jednostek jednocześnie. Aby zoptymalizować czas prac oraz wykorzystanie infrastruktury, dwa statki zostały zadokowane w jednym doku.
W doku numer 6 prowadzone są prace na pogłębiarce Roland X oraz na jednostce badawczej Victor Hensen. Roland X, należący do firmy pogłębiarskiej Detlef Hegemann, wymaga wykonania w doku modernizacji prowadnic słupów ustalających. Poza dokiem na wydziale kadłubowym wykonywane są wzmocnienia 3 nóg ustalających pogłębiarkę. Pogłębiarka wyposażona jest w koparkę firmy Libherr dostosowaną do pogłębiania w osadach dennych ciężkich. Jednostka ma 33 m długości i 9, 5 m szerokości.
Z kolei na statku Victor Hensen stocznia wykonuje prace kadłubowe i konserwacyjne. Statek ma prawie 40 m długości i ponad 9 m szerokości. Jednostka służy do rejsów badawczych w obszarach przybrzeżnych na całym świecie. Jednocześnie ten sam armator zlecił MSR Gryfii prace na innej jednostce ze swojej floty MV Aurelia, która wykorzystywana jest do badania środowiska oraz dna morskiego.
Oba remonty są przykładem dobrej współpracy z właścicielami statków – Hempel Shipping i Detlef Hegemann. Pod koniec października ubiegłego roku w Świnoujściu remontowany był statek geotechniczny – Markab.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej