W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu trwa remont kilku jednostek jednocześnie. Aby zoptymalizować czas prac oraz wykorzystanie infrastruktury, dwa statki zostały zadokowane w jednym doku.
W doku numer 6 prowadzone są prace na pogłębiarce Roland X oraz na jednostce badawczej Victor Hensen. Roland X, należący do firmy pogłębiarskiej Detlef Hegemann, wymaga wykonania w doku modernizacji prowadnic słupów ustalających. Poza dokiem na wydziale kadłubowym wykonywane są wzmocnienia 3 nóg ustalających pogłębiarkę. Pogłębiarka wyposażona jest w koparkę firmy Libherr dostosowaną do pogłębiania w osadach dennych ciężkich. Jednostka ma 33 m długości i 9, 5 m szerokości.
Z kolei na statku Victor Hensen stocznia wykonuje prace kadłubowe i konserwacyjne. Statek ma prawie 40 m długości i ponad 9 m szerokości. Jednostka służy do rejsów badawczych w obszarach przybrzeżnych na całym świecie. Jednocześnie ten sam armator zlecił MSR Gryfii prace na innej jednostce ze swojej floty MV Aurelia, która wykorzystywana jest do badania środowiska oraz dna morskiego.
Oba remonty są przykładem dobrej współpracy z właścicielami statków – Hempel Shipping i Detlef Hegemann. Pod koniec października ubiegłego roku w Świnoujściu remontowany był statek geotechniczny – Markab.
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników