• <
kongsberg_mega_2020

Platforma West Bollsta wymaga poprawki przed wejściem do użytku

Strona główna Stocznie, offshore Platforma West Bollsta wymaga poprawki przed wejściem do użytku

Norweski organ nadzorujący bezpieczeństwo na morzu, Petroleum Safety Authority (PSA), doszukał się jednego punktu usprawniającego, w odniesieniu do wniosku o uznanie zgodności (AoC) dla platformy wiertniczej West Bollsta.

Platforma West Bollsta wymaga poprawki przed wejściem do użytku - GospodarkaMorska.pl

sons/offshore-energy

03.06.2020 Źródło: offshore-energy.biz

Norweski organ nadzorujący bezpieczeństwo na morzu, Petroleum Safety Authority (PSA), znalazł jeden punkt usprawniający w odniesieniu do wniosku o uznanie zgodności (AoC) dla platformy wiertniczej West Bollsta.

PSA poinformowało w środę, że kontrola przeprowadzona w dniach 7–11 maja koncentrowała się na zarządzaniu i monitorowaniu gotowości na wypadek awarii na platformie.

West Bollsta przygotowywał się do operacji na NCS podczas audytu.

Według PSA, celem audytu było sprawdzenie, czy organizacja gotowości na wypadek awarii, przygotowania operacyjne i odpowiednie dokumenty w systemie zarządzania są zgodne z wymogami przepisów dotyczących ropy naftowej.

PSA podczas audytu nie stwierdził niezgodności. Jeden punkt do poprawy w audycie dotyczył szkolenia o organizacji gotowości na wypadek awarii.

Organ nadzorczy ds. bezpieczeństwa poprosił Seadrill o ocenę, w jaki sposób punkt poprawy zostanie rozwiązany do 25 czerwca 2020 r.

Drugi audyt West Bollsta w krótkim odstępie czasu

W związku z wnioskiem AoC, PSA przeprowadza audyty w wybranych domenach specjalistycznych.

Podobny audyt na West Bollsta przeprowadzono w lutym. Organ bezpieczeństwa na morzu sprawdził warunki techniczne i odpowiednie dokumenty w systemie zarządzania.

W tym czasie PSA wykryło niezgodności związane z dźwigami morskimi, w tym widok operatora dźwigu na obszary załadunku, certyfikacja urządzeń dźwigowych w obszarze wiercenia, komunikacja oraz nieokreślone aspekty logistyki.

Warto zauważyć, że zanim PSA wyda AoC, firma musi poprawić wszystkie znalezione niezgodności o znaczeniu krytycznym dla bezpieczeństwa.

Platforma musi również posiadać certyfikaty morskie z odpowiedniego państwa bandery.

Długoterminowa umowa z Lundin

Jeśli chodzi o platformę, półzanurzalna platforma wiertnicza West Bollsta jest zdolna do pracy w trudnych warunkach środowiskowych i na bardzo głębokich wodach do 10 000 stóp.

Firma Northern Drilling kupiła West Bollsta od Hyundaia w grudniu 2017 r. Pierwotny klient platformy, Fred. Olsen Energy, anulował zamówienie w 2015 r. z powodu opóźnień w dacie dostawy.

Northern Drilling wygrała kontrakt na 10 szybów w Norwegii dla West Bollsta z Lundinem pod koniec lutego 2019 r. Seadrill jest menedżerem West Bollsta podczas umowy z Lundin.

Zgodnie z warunkami umowy program wiercenia dla platformy obejmował zagospodarowanie złoża Luno II i odkrycie Rolvsnes w norweskim sektorze Morza Północnego. Kontrakt rozpocznie się w drugim kwartale 2020 roku.

W zeszłym miesiącu Lundin otrzymał pozwolenie na wiercenie odwiertu 7219 /11-1 na Morzu Barentsa. West Bollsta jest wybraną platformą dla tego szybu.

Źródło:
offshore-energy.biz
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.