Paweł Kuś
Europejski armator ro-ro, United European Car Carriers (UECC), zwodował nowy statek dual-fuel z napędem LNG o nazwie TBN Auto Eco. To pierwsza taka jednostka na świecie do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
Teraz statek przejdzie próby morskie i gazowe. W ich czasie sprawdzone będzie działanie napędu dual-fuel oraz samego napędu LNG. TBN Auto Eco został zbudowany w chińskiej stoczni Nacks. Jego konstrukcja trwała od marca 2014 roku.
Jednostka trafi w ręce armatora 29 września tego roku, a kolejny podobny statek ma zostać ukończony w drugiej połowie 2016 roku.
TBN Auto Eco może pochwalić się długością 181 metrów i szerokością 30 metrów oraz klasą ie 1A super. Pomieści się na niej 3,8 tys. samochodów, które będą przewożone głównie po Bałtyku i Morzu Północnym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii