Paweł Kuś
Europejski armator ro-ro, United European Car Carriers (UECC), zwodował nowy statek dual-fuel z napędem LNG o nazwie TBN Auto Eco. To pierwsza taka jednostka na świecie do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
Teraz statek przejdzie próby morskie i gazowe. W ich czasie sprawdzone będzie działanie napędu dual-fuel oraz samego napędu LNG. TBN Auto Eco został zbudowany w chińskiej stoczni Nacks. Jego konstrukcja trwała od marca 2014 roku.
Jednostka trafi w ręce armatora 29 września tego roku, a kolejny podobny statek ma zostać ukończony w drugiej połowie 2016 roku.
TBN Auto Eco może pochwalić się długością 181 metrów i szerokością 30 metrów oraz klasą ie 1A super. Pomieści się na niej 3,8 tys. samochodów, które będą przewożone głównie po Bałtyku i Morzu Północnym.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego