ew
17 kwietnia, kanadyjski armator Desgagnés ochrzcił i wprowadził na rynek chemikaliowiec Mia Desgagnés. Jest to pierwszy dwupaliwowy statek tego typu (zasilany LNG lub olejem napędowym), posiadający jednocześnie polarną notację klasy.
Mia Desgagnés o długości 135 m jest drugim z serii czterech nowych chemikaliowców zamówionych przez armatora w stoczni Besiktas w Turcji.
Statek stanowi inwestycję wartą ok. 50 mln dolarów kanadyjskich (czyli ~40mln USD) przy czym system dwupaliwowy jest wart blisko 9 mln dolarów kanadyjskich. Mia Desgagnés otrzymała kilka certyfikatów zrównoważonego rozwoju, w tym "CLEANSHIPSUPER" i "GREEN PASSPORT". Może być zasilana trzeba różnymi rodzajami paliwa, w tym skroplonym gazem ziemnym (LNG).
Chemikaliowiec posiada podwójne poszycie kadłuba i otrzymał certyfikat Polar 7. Poprzez generator zintegrowany z wałem napędowym, może osiągnąć prędkość do 7 węzłów bez użycia silnika głównego.
Jak powiedział prezes i dyrektor naczelny Desgagnés, Louis-Marie Beaulieu: "Desgagnés jest bardzo dumny, że w zaledwie kilka miesięcy wprowadził do użycia dwa wyjątkowe statki, które przyczynią się do zmniejszenia naszego negatywnego wpływu na środowisko" (w maju 2017 roku firma ochrzciła i wprowadziła do eksploatacji pierwszy na świecie dwupaliwowy (napędzany także LNG) zbiornikowiec biutumiczny Damia Desgagnés)
Mia Desgagnés:
typ- chemikaliowiec typu IMO 2
państwo bandery - Kanada
stocznia - Besiktas Gemi Insa Shipyard, Turcja
długość całkowita - 135,00 m
długość między pionami - 130,24 m
szerokość - 23,50 m
zanurzenie - 7,80 m
nośność - 14 986 t
tonaż pojemnościowy brutto - 12 061
tonaż pojemnościowy netto - 4332
pojemność zbiorników - 17 505 m³
l
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej