jk
Na początku grudnia w stoczni Halifax połączono sekcje kadłuba pierwszego kanadyjskiego arktycznego statku patrolowego. Okręt Harry DeWolf jest efektem rządowego projektu dla Kanadyjskiej Marynarki Wojennej (RCN), który jest częścią krajowej strategii wspierania przemysłu stoczniowego.
W ramach programu mają powstać jeszcze cztery jednostki typu Arctic and Offshore Patrol Ship (AOPS). Statki zostały wzorowane na norweskiej klasie Svalbard. Główny okręt klasy otrzymał imię Harry DeWolf we wrześniu 2014 r. Budowa statków Harry DeWolf i Margaret Brooke rozpoczęła się odpowiednio we wrześniu 2015 r. i we wrześniu 2016 r. w stoczniach Halifax. Oba statki będą gotowe do użytku w 2018 r. Cięcie stali na budowę Max Bernays oraz William Hall nastąpi jeszcze w tym roku. Max Bernays zostanie dostarczony pod koniec 2019 r., a William Hall na początku 2020 r. natomiast Frédérick Rolette ma wejść do eksploatacji do 2021 r.
Do zadań jednostek ma należeć uzbrojony morski nadzór wód Kanady, w tym Arktyki, zapewnienie nadzoru nad działaniami i wydarzeniami w rejonach patrolowanych, współpraca z innymi partnerami w kanadyjskich siłach zbrojnych i innych departamentach rządowych w celu zapewnienia suwerenności Kanady.
Harry DeWolf w liczbach
Długość: 103,6 m
Szerokość: 19 m
Moc: cztery generatory 3,6 MW (4 800 KM)
Napęd: Diesel-elektryczny; dwa wałki (2 × 4,5 MW (6000 KM))
Prędkość: 17 węzłów (31 km / h, 20 mph) (woda otwarta)
3 węzły (5,6 km / h; 3,5 mph) (przełamanie lodów)
Zasięg: 6800 mil morskich (12 600 km)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii