jk
Stocznia Vard zbuduje luksusowy polarny statek wycieczkowy dla francuskiego aramtora Ponant. Wartość kontraktu wynosi około 2,7 miliarda koron norweskich. Będzie to unikalny i najnowocześniejszy elektryczny hybrydowy lodołamacz rejsowy z napędem LNG.
Koncepcja statku została opracowana przez Ponant, Stirling Design International, Aker Arctic i VARD. Statek jest zaprojektowany do odbywania wypraw w miejsca polarne, m.in. Morze Weddella, Morze Rossa i Wyspa Piotra I. Lodołamacz Polar Class 2 spełnia najwyższe standardy w zakresie zastosowanych rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Jest to pierwszy elektryczny hybrydowy lodołamacz rejsowy z podwójnym napędem, wyposażony w akumulatory o dużej pojemności i magazyn LNG. Będzie również wyposażony w miejsca na dwa helikoptery w hangarze wewnętrznym.
Lodołamacz Ponant będzie miał około 30 000 ton pojemności brutto, mierzył około 150 metrów długości, 28 metrów szerokości i będzie pływał z prędkością do 15 węzłów. Statek bedzie mógł pomieścić 270 pasażerów w 135 kabinach, a także 180 załogantów. Kadłub jednostki zostanie zbudowany w Vard Tulcea w Rumunii.
Oprócz lodołamacza, w VARD powstają jeszcze cztery luksusowe statki wycieczkowe dla Pontant. Pierwszy statek zostanie dostarczony w drugim kwartale 2018 r., dostawy kolejnych trzech jednostek przewidziane są w okresie od jesieni 2018 r. do lata 2019 r.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich