pc
Wybrzeże nic nie straci na przejęciu Lotosu przez Orlen, nic się nie zmieni również w kwestii podatkowej - mówi w wywiadzie dla "GPC" prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
W wywiadzie dla weekendowej "Gazety Polskiej Codziennie" prezes PKN Orlen zapewnił, że Wybrzeże nic nie straci na przejęciu Lotosu przez Orlen. "Przecież nie spakujemy i nie wywieziemy rafinerii" - powiedział Obajtek. Dodał, że "nic się nie zmieni również w kwestii podatkowej". "Trzeba też pamiętać, że połączenie Orlenu z Lotosem to nie jest nowy pomysł. Mówiło się o tym od przynajmniej 20 lat. W tym czasie wydano krocie na analizy w tym zakresie. Pozytywnie oceniały ten pomysł rynki finansowe, a także – moi poprzednicy. Mimo to dotychczas nikt nie miał odwagi, aby go wprowadzić w życie" - stwierdził Obajtek.
Pytany o zmniejszenie wynagrodzeń w koncernie, Obajtek podkreślił, że wszystkie decyzje podejmował z korzyścią dla grupy.
"Mogę tylko powiedzieć, że politycy Platformy zapomnieli, iż to właśnie za ich czasów prezes Jacek Krawiec otrzymywał w sumie miesięcznie sześć razy więcej, niż wynosi dziś moje wynagrodzenie. On jeden zarabiał więcej niż wszyscy inni członkowie zarządu razem wzięci. Jak więc dziś opozycja śmie nas krytykować i oszukiwać opinię publiczną?!" - pytał w wywiadzie Obajtek.
Jego zdaniem "po ośmiu latach rządów PO-PSL pozostało jeszcze sporo do naprawienia w spółce". "Przecież to wtedy wyprzedano kluczowe, przynoszące zyski firmy obsługujące grupę. Wśród nich podmiot odpowiedzialny za transport kolejowy paliw" - powiedział prezes PKN Orlen. "Członkowie zarządu Orlenu za PO-PSL tym się różnili ode mnie, że gdy wstawali rano, zastanawiali się, jak pomóc zarobić kolegom i znajomym. Tymczasem ja, gdy wstaję, myślę, co zrobić, aby grupa lepiej funkcjonowała" - dodał.
Na pytanie, jaką rolę kierowany przez niego koncern może odegrać przy okazji sejmowej komisji śledczej ds. wyłudzeń VAT, Obajtek odparł, że koncern jest "do dyspozycji komisji". Pytany o straty spółki na "mafii VAT-owskiej", podkreślił, że "obecnie trwają wyliczenia". "To na pewno ogromne sumy. Zresztą stracił nie tylko Orlen, ale cały legalnie działający sektor" - podkreślił Obajtek.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie