PMK
Chorwacka grupa przemysłowa DIV Group zdecydowała się na zakup norweskiej stoczni Kleven Verft od firmy Hurtigruten. DIV Group jest już obecnie właścicielem Brodosplitu, największego chorwackiego zakładu stoczniowego.
W ramach umowy, która ma zostać sfinalizowana w ciągu kilku tygodni, Kleven Verft zachowa swoją nazwę i będzie działać jako osobna spółka pod parasolem Grupy DIV. Kleven Verft znajduje się w Ulsteinvik w Norwegii.
- Szukaliśmy właściciela, co do którego jesteśmy pewni, że chce jak najlepiej dla naszego zakładu - powiedziała Ola Beinnes Fosse, dyrektor finansowy Kleven Verft. - Oceniono kilku potencjalnych nabywców i jesteśmy absolutnie pewni, że DIV Group jest odpowiednimi właścicielami Kleven. Nikt inny nie był w stanie wykazać tak bezpiecznego i długoterminowego planu dla stoczni – dodała.
Hurtigruten, operator statków ekspedycyjnych statków wycieczkowych, przejął początkowo 40% udziałów w Kleven Verft w 2017 roku. Ówcześnie zadłużona stocznia przeszła szeroko zakrojoną restrukturyzację podczas budowy dwóch hybrydowych statków wycieczkowych zasilanych baterią dla Hurtigruten. W 2018 roku Hurtigruten zwiększył swój udział w stoczni do 100% i skorzystał z opcji dla trzeciego statku. Wsparcie Hurtigruten jest powszechnie uznawane za główny powód uratowania stoczni.
- Dobrze, że Kleven znalazł teraz nowego właściciela z perspektywą długoterminową - komentuje Torleif Ernstsen, dyrektor finansowy Hurtigruten. - Kleven nabył unikalne kompetencje związane z budową statków ekspedycyjnych, które może dalej rozwijać. Wierzymy, że DIV Group będzie bardzo dobrym właścicielem dla Kleven – dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów