PMK
Unia Europejska zapewni ponad 20 mln euro dofinansowania dla norweskiego projektu skupionemu na rozwoju technologii autonomicznych statków.
Ta jedna z największych tego typu dotacji przyznanych kiedykolwiek w Norwegii pomoże projektowi o nazwie AUTOSHIP, którego celem jest budowa dwóch autonomicznych statków, które byłyby zdolne pływać w europejskim sektorze żeglugi bliskiego zasięgu i w ramach żeglugi śródlądowej.
Projekt potrwa 3,5 roku i posiada budżet 27,6 mln euro, z czego 20,1 mln euro sfinansuje Unia Europejska.
Testy zostaną przeprowadzone podczas dwóch pilotażowych kampanii demonstracyjnych na trasie z korytarza bałtyckiego do największych portów Unii Europejskiej. Autoship korzystałby ze wsparcia dwóch europejskich koncernów technologicznych: Rolls Royce i Kongsberg.
Komisja Europejska oczekuje się, że ten projekt przyspieszy wejście kolejnej generacji autonomicznych statków, dzięki demonstracji ich działania w rzeczywistym środowisku żeglugi morskiej i śródlądowej.
Pakiet technologiczny stworzony w ramach projektu obejmowałby w pełni autonomiczną nawigację, autodiagnostykę, prognozowanie i harmonogramowanie operacji, a także technologie komunikacyjne zapewniające znaczny poziom bezpieczeństwa cybernetycznego i integrację statków w zmodernizowanej e-infrastrukturze. Równolegle opracowane zostaną narzędzia i metodologie cyfrowe do projektowania, symulacji i analizy kosztów dla całej społeczności autonomicznych statków.
- Naszą ambicją jest dostarczenie w ciągu 5 lat technologii bezzałogowej i autonomicznej dla żeglugi oceanicznej. Jesteśmy gotów przeznaczyć na to znaczne fundusze - stwierdziła Komisja Europejska.
COVID w żegludze nie taki groźny ale koryguje prognozy. Polskie porty wypadły dobrze na tle portów UE
Sektor żeglugi masowej musi zmniejszyć emisję CO2
PCC Intermodal chce zwiększyć częstotliwość połączeń z Ukrainą
Kolejny żuraw portowy Liebherr LHM 550 zwiększy rozwój portu w Norwegii
Kolejny etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - betonowanie płyty dolnej śluzy [foto, wideo
Kłajpeda – historyczny litewski port z przyszłością
Ropa brent | 69,54 $ | baryłka | 0,00% | 22:59 |
Cyna | 25880,00 $ | tona | 3,15% | 3 mar |
Cynk | 2786,00 $ | tona | -1,21% | 3 mar |
Aluminium | 2203,00 $ | tona | 1,24% | 3 mar |
Pallad | 2324,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1133,30 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 25,28 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1698,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |