pc
Gittte Henning w drodze do Norwegii. W tym tygodniu gdyńską stocznię CRIST opuścił częściowo wyposażony trawler dla Gitte Henning AS. Będzie to największy statek w duńskiej flocie połowowej.
Trawler pelagiczny o stoczniowym numerze budowy NB 394 ma 90,5 m długości oraz 17,8 m szerokości. Zaprojektowało go biuro projektowe Salt Ship Design, a budowa zostanie dokończona w Gursken w stoczni Myklebust Verft (grupa Kleven).
Jak informuje na swojej stronie internetowej biuro projektowe Salt Ship Design, pojemność zbiorników na rybę (RSW) zamontowanych na statku wyniesie 3 600 m3. Schładzał je będzie system chłodniczy o mocy ok. 4 000 kW. Na jednostce wykorzystany zostanie napęd, który może pracować w trybie spalinowo-elektrycznym, spalinowo-mechanicznym lub w trybie hybrydowym, czyli spalinowym i elektrycznym jednocześnie. Napęd główny o łącznej mocy 7 720 kW, przenoszonej na śrubę napędową o średnicy 5 m, zapewni jednostce ponad 130-tonowy uciąg na palu.
To już kolejny częściowo wyposażony trawler wykonany przez CRIST na zmówienie grupy Kleven. W sierpniu stocznię opuściła Kirkella, która zasili flotę armatora Euronor, spółki córki islandzkiej firmy Samherji zajmującej się połowami, przetwórstwem i handlem rybami oraz owocami morza.
Wybrano stocznię do budowy nowego statku do transportu rakiet kosmicznych
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach