pc
Gittte Henning w drodze do Norwegii. W tym tygodniu gdyńską stocznię CRIST opuścił częściowo wyposażony trawler dla Gitte Henning AS. Będzie to największy statek w duńskiej flocie połowowej.
Trawler pelagiczny o stoczniowym numerze budowy NB 394 ma 90,5 m długości oraz 17,8 m szerokości. Zaprojektowało go biuro projektowe Salt Ship Design, a budowa zostanie dokończona w Gursken w stoczni Myklebust Verft (grupa Kleven).
Jak informuje na swojej stronie internetowej biuro projektowe Salt Ship Design, pojemność zbiorników na rybę (RSW) zamontowanych na statku wyniesie 3 600 m3. Schładzał je będzie system chłodniczy o mocy ok. 4 000 kW. Na jednostce wykorzystany zostanie napęd, który może pracować w trybie spalinowo-elektrycznym, spalinowo-mechanicznym lub w trybie hybrydowym, czyli spalinowym i elektrycznym jednocześnie. Napęd główny o łącznej mocy 7 720 kW, przenoszonej na śrubę napędową o średnicy 5 m, zapewni jednostce ponad 130-tonowy uciąg na palu.
To już kolejny częściowo wyposażony trawler wykonany przez CRIST na zmówienie grupy Kleven. W sierpniu stocznię opuściła Kirkella, która zasili flotę armatora Euronor, spółki córki islandzkiej firmy Samherji zajmującej się połowami, przetwórstwem i handlem rybami oraz owocami morza.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek