PMK
Realizujemy ideę, że silne Pomorze Zachodnie to polska racja stanu - powiedział w sobotę prezes PiS Jarosław Kaczyński. Ocenił, że w latach 2007-2015 "wszystko, co tworzyło życie Szczecina i Pomorza Zachodniego było niszczone".
Prezes PiS wygłosił oświadczenie w Stoczni Szczecińskiej. Zaznaczył, że w ostatnich 27 latach, a w szczególności w okresie, kiedy rządziła PO, "to wszystko, co tworzyło życie Szczecina i Pomorza Zachodniego było niszczone".
"Było niszczone w sposób systematyczny. Wygaszane, niekiedy niszczone wręcz fizycznie, cięte, wywożone, mówię tutaj o urządzeniach, w tym urządzeniach bardzo ważnych, dla np. produkcji stoczniowej" - powiedział Kaczyński.
"Tej stoczni w której w tej chwili jesteśmy nie było, a dzisiaj pracuje już tutaj 1,6 tys. pracowników, oni wracają, okazuje się, że Polacy chcą wracać z innych krajów, z Norwegii, z Francji, i jest szansa i to taka szansa bardzo mocna, na to żeby w stosunkowo krótkim czasie tu znów pracowało 4,5 tys. osób" - dodał prezes PiS.
Dodał, że stocznia "Gryfia" po raz pierwszy od 12 lat osiąga zyski. "A przedtem twierdzono, że nic się nie opłaca, że wszystko trzeba zlikwidować, a najlepszym razie sprzedać w jakieś niepolskie ręce. To jest szanowni państwo nieprawda, jest szansa, w Szczecinie jest ogromny potencjał, tylko musi być wola polityczna, muszą być przedsięwzięcia, także te infrastrukturalne" - powiedział prezes PiS.
Jak mówił, trzeba było m.in pogłębić kanał miedzy Świnoujściem a Portem Szczecińskim, trzeba było dokończyć i uruchomić Gazoport, a także pogłębiać Odrę, by znów stała się rzeką żeglowną.
"Trzeba krótko mówiąc, czynić to wszytko, co powinno być czynione po to żeby polska gospodarka morska i gospodarka tego regionu ruszała i ona będzie ruszać" - powiedział prezes PiS.
"Mój świętej pamięci brat Lech Kaczyński mówił: silne Pomorze Zachodnie to polska racja stanu i my to powtarzamy, my tę ideę traktujemy, jako ideę praktyczną, która jest realizowana" - dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej