PMK
Eksperci z branży offshore przewidują, że nowe morskie farmy wiatrowe budowane przez Francję uczynią z niej kolejnego lidera na tym rynku, obok Niemiec i Wielkiej Brytanii.
Oczekuje się, że budowa nowych instalacji u wybrzeży Francji zacznie rosnąć od 2020 r. Do 2030 roku ten kraj ma stać się czwartym co do wielkości producentem morskiej energii wiatrowej – twierdzą eksperci z brukselskiej grupy WindEurope.
Prezydent Francji Emmanuel Macron wielokrotnie obiecywał, że zmieni Francję w lidera zielonej energii i zmniejszy zależność kraju od energii jądrowej. Musi w tym celu zwalczyć biurokrację, która opóźniała projekty związane z przybrzeżnymi farmami wiatrowymi w 2012 roku. Jego rząd zapowiedział w listopadzie, że zamierza przeprowadzić większość projektów morskich w ciągu najbliższych 7 lat.
Stany Zjednoczone i Niemcy to obecni liderzy na rynku morskich farm wiatrowych, z kolejno 1,753 i 1168 zainstalowanymi turbinami. Oczekuje się, że w tym roku zwiększy się liczba inwestycji w nowe morskie farmy wiatrowe, po gwałtownym spadku w ubiegłym roku.
W ubiegłym roku inwestycje w nowe europejskie morskie projekty wiatrowe spadły o prawie 60 proc., do 7,5 miliarda euro. Wzrosło za to refinansowanie istniejących projektów, o 80 procent do 4,6 miliarda euro.
Do 2020 roku europejska energetyka wiatrowa na morzu ma wytwarzać ponad 25 gigawatów. Rynek będzie nadal koncentrować się wokół Morza Północnego, gdzie Wielka Brytania podłączy 3,3 gigawata nowych mocy na morzu do 2020 roku. W tym okresie oczekuje się, że Niemcy zainstalują 2,3 gigawatów, podczas gdy Belgia i Holandia zainstalują 1,3 gigawata, a Dania doda 1 gigawatt mocy morskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii