PMK
Włoska stocznia Fincantieri dostarczyła pierwszy statek dla nowej floty armatora wycieczkowego Virgin Voyages. Jednostka o nazwie Scarlet Lady została dostarczona 14 lutego.
Statek ma około 110 000 ton brutto, 278 metrów długości i 38 metrów szerokości, z 1400 kabinami gościnnymi dla 2770 pasażerów i 1 160 członków załogi.
Scarlet Lady to pierwszy z czterech statków budowanych przez Fincantieri dla Virgin Voyages. Drugi statek, „Valiant Lady”, jest obecnie w budowie w tej samej stoczni i zostanie dostarczony w 2021 roku. Trzecia i czwarta jednostka trafi do służby odpowiednio w 2022 i 2023 r.
- Flota Virgin Voyages ma odznaczać się oryginalnym designem oraz wykonaniem. Warto wymienić wysoce innowacyjne rozwiązania projektowe, szczególnie w zakresie odzyskiwania energii i redukcji ogólnego wpływu na środowisko – czytamy w oświadczeniu Fincantieri.
Scarlett Lady jest obecnie w drodze do Miami, gdzie oficjalnie zadebiutuje przed inauguracyjną podróżą zaplanowaną na 18 marca.
Virgin Voyages z Południowej Florydy zostało założone w 2014 roku jako Virgin Cruises i jest wspierane przez wiodących inwestorów Bain Capital Private Equity i Virgin Group z Londynu, którego założycielem i dyrektorem generalnym jest miliarder Sir Richard Branson.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli