Szwedzka forma Saab i holenderska grupa stoczniowa Damen podpisały porozumienie o współpracy przy poszukiwaniu następcy dla holenderskich okrętów podwodnych typu Walrus. Jednocześnie badana będzie możliwość współdziałania przy zdobywaniu zamówień na prowadzenie innych programów budowy okrętów podwodnych.
Konsorcjum zadaniowe założone przez dwie zupełnie niezależne firmy może się okazać strzałem w dziesiątkę:
Z jednej strony mamy bowiem do czynienia ze szwedzką stocznią Kockums Saab, która ma duże doświadczenie w budowie okrętów podwodnych, odpowiednią wiedzę, infrastrukturę, specjalistów i technologie. Przykładem może być tu silnik Stirlinga, zapewniający przyszłym okrętom podwodnym napęd niezależny od powietrza (a więc możliwość kilkunastodniowego przebywania pod wodą bez wynurzenia).
Z drugiej strony, grupę stoczniową Damen, która rocznie oddaje około 160 jednostek pływających (o długości od 7 do 200 m), mającą swoje własne unikalne rozwiązania jeżeli chodzi o budowane okręty, doświadczenie w prowadzeniu nowych programów morskich, z powszechnie wprowadzaną modularyzacją, standaryzacją i co najważniejsze z bardzo dobrze działającą częścią handlową, gwarantującą ciągłość zamówień i to na wiele lat do przodu.
Holendrzy są przy tym przekonani, że w Saab znaleźli idealnego partnera do realizacji programu budowy następców dla obecnie wykorzystywanych Walrusów licząc na możliwość udanej współpracy w innych programach dotyczących okrętów podwodnych, realizowanych na całym świecie.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego