Patrycja Cybulska
Remontowa Shipbuilding SA laureatką „Bursztynowej Kaczki”. Nagroda została wręczona w piątek podczas spotkania biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego „Wspólna Kaczka” 2017. Gala odbyła się w Gdynia Arenie.
„Bursztynowa Kaczka” przyznawana jest za najbardziej spektakularne osiągnięcia w polskiej gospodarce morskiej. Remontowa Shipbuilding otrzymała tę nagrodę za specjalistyczne, nowoczesne i innowacyjne jednostki, czyli prom Salish Orca z napędem dual fuel dla kanadyjskiego armatora BC Ferries, z unikatowym w światowej skali systemem bunkrowania LNG, oraz specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwowania kabli podmorskich Siem Aimery dla norweskiego armatora Siem Offshore, najdroższą jednostkę w historii polskiego przemysłu stoczniowego, w odniesieniu do jednego kilograma masy.
Tego wieczoru przyznano także trzy wyróżnienia. „Bursztynowe Jajko” powędrowało do Deepwater Container Terminal Gdańsk SA za zakończenie największej prywatnej inwestycji sektora portowego w Polsce i jednej z największych tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. Sprawiła ona, że Port Gdańsk dysponuje największym terminalem kontenerowym na Bałtyku o potencjale przeładunkowym 3 mln TEU.
Drugie „Bursztynowe Jajko” natomiast trafiło do Loconi Intermodal SA za bardzo szybkie reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową oraz konsekwentną realizację założonej strategii rozwoju transportu intermodalnego w Polsce i przenoszenia ładunków z dróg na tory.
Trzecie „Bursztynowe Jajko” zaś otrzymało Polskie LNG SA za oddanie do użytku terminalu LNG w Świnoujściu. Jego powstanie, największej tego typu inwestycji na Bałtyku, pozwala na odbieranie gazu ziemnego drogą morską z dowolnego kierunku na świecie, co przyczynia się do zwiększenia energetycznego bezpieczeństwa kraju.
Gościem specjalnym tej edycji „Wspólnej Kaczki” był LOTOS Kolej. To jeden z liderów polskiej branży kolejowej, dobrze znany i ceniony na rynku przewozów intermodalnych, istotnych dla polskich portów.
„Wspólna Kaczka” znana nie tylko w branży morskiej
Miłośnicy „Wspólnej Kaczki” spotykają się co roku w drugi piątek października. W tej edycji udział wzięło 2 140 gości z 201 firm, co, jak poinformowali organizatorzy spotkania, było liczbą rekordową. Przy 213 stołach spotkali się przedstawiciele wszystkich największych polskich przedsiębiorstw branży morskiej: portów, stoczni, przedsiębiorstw żeglugowych, firm spedycyjnych i logistycznych, a także współpracujące z nimi podmioty: brokerzy, maklerzy, rzeczoznawcy, agenci i morscy ubezpieczyciele.
Na spotkaniu gościli także przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, województwa pomorskiego, władz samorządowych oraz parlamentarzyści.
„Wspólnej Kaczce” towarzyszyło także Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2017. To miejsce dyskusji o najważniejszych sprawach i problemach branży morskiej. Atmosfera „Wspólnej Kaczki” pozwala porozmawiać o nich raz jeszcze, lecz w zupełnie innej atmosferze. Uczestnicy tego spotkania właśnie niezwykły klimat tej uroczyści wymieniali jako główny powód ich obecności na „Wspólnej Kaczce”.
Spotkanie biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego „Wspólna Kaczka” w tym roku odbyło się po raz 18., a 9. w Gdyni. Kolejna edycja w przyszłym roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii