• <
kongsberg_mega_2020

Trimor sp. z.o.o - innowacyjne systemy filtracji paliwa zgodne z IMO 2020

Strona główna Stocznie, offshore Trimor sp. z.o.o - innowacyjne systemy filtracji paliwa zgodne z IMO 2020
Trimor sp. z.o.o - innowacyjne systemy filtracji paliwa zgodne z IMO 2020 - GospodarkaMorska.pl

mb

28.01.2020 Źródło: własne

Firma Boll&Kirch wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom postawionym przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), która 1 stycznia wprowadziła nowe przepisy ograniczające emisję tlenków siarki ze statków w wyniku spalania paliwa bunkrowego. Branża naftowa stanęła przed wyzwaniem produkcji paliw o niskiej zawartości siarki (LSFO). Za tym wyzwaniem podąża również Boll&Kirch oraz ich polski przedstawiciel Trimor sp. z.o.o oferując zaawansowane rozwiązania i technologie chroniące silniki i układy paliwowe statków.

Boll&Kirch oferuje usługi doradcze i projektowe przy zastosowaniu optymalnych rozwiązań systemów filtracji paliwa do indywidualnych oraz modułowych układów zasilania. Firma zapewnia kompleksową obsługę zarówno dla istniejących jak i nowobudowanych jednostek.

Rafinerie przy produkcji paliw stosują katalizatory, których cząsteczki katalityczne o wielkości od 10 do 75 mikronów dostają się do paliwa. Są to bardzo małe i bardzo twarde cząstki powstające w procesie rafinacji opisane w ISO 8217. W celu uniknięcia nadmiernego zużycia komponentów silnika stosowanie filtrów czyszczących systemy paliwowe z cząstek katalitycznych nie jest już alternatywą lecz koniecznością w celu zapewnienia dłuższej żywotności silników wysokoprężnych. Bez nich armatorzy narażają się na niepotrzebne koszty związane z eksploatacją i obostrzeniami dot. ochrony środowiska.

Fachowa wiedza know-how i 30-letnie doświadczenie w branży daje firmie silną pozycję na rynku filtrów dla silników okrętowych specjalizujących się następujących systemach paliwowych".

Usuwanie cząstek katalitycznych w systemach Supply System

W przypadku systemów zasilania filtr instalowany jest przed pompami ciśnieniowymi w układzie paliwowym przy temperaturze roboczej ok. 100 stopni Celsjusza i ciśnieniu od 5 do 10 barów (tzw. obieg zimny). W tym wypadku możliwe jest zastosowanie mniejszych filtrów.

Usuwanie cząstek katalitycznych w systemach Booster Systems

Filtr instalowany jest za pompami ciśnieniowymi i za układem grzewczym. Temperatura w tymi przypadku wynosi od 140 do 160 stopni Celsjusza, a ciśnienie od 12 do 16 barów. Natężenie przepływu jest 2 do 3 razy wyższe niż w "obiegu zimnym", co wymaga zainstalowania większego filtra.


Przedstawicielem Boll&Kirch w Polsce jest firma Trimor sp. z.o.o
Zapraszamy do kontaktu: trimor.com.pl

Źródło:
własne
 Ropa brent 45,23 $ baryłka  -0,24% 11:56
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,10 $ uncja  0,87% 11:55
 Platyna 1003,10 $ uncja  0,97% 11:56
 Srebro 27,81 $ uncja  2,70% 11:56
 Złoto 2049,90 $ uncja  0,48% 11:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.