• <
nauta_2024

Trimor sp. z.o.o - innowacyjne systemy filtracji paliwa zgodne z IMO 2020

mb

28.01.2020 09:24 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Trimor sp. z.o.o - innowacyjne systemy filtracji paliwa zgodne z IMO 2020

Partnerzy portalu

Trimor sp. z.o.o - innowacyjne systemy filtracji paliwa zgodne z IMO 2020 - GospodarkaMorska.pl

Firma Boll&Kirch wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom postawionym przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), która 1 stycznia wprowadziła nowe przepisy ograniczające emisję tlenków siarki ze statków w wyniku spalania paliwa bunkrowego. Branża naftowa stanęła przed wyzwaniem produkcji paliw o niskiej zawartości siarki (LSFO). Za tym wyzwaniem podąża również Boll&Kirch oraz ich polski przedstawiciel Trimor sp. z.o.o oferując zaawansowane rozwiązania i technologie chroniące silniki i układy paliwowe statków.

Boll&Kirch oferuje usługi doradcze i projektowe przy zastosowaniu optymalnych rozwiązań systemów filtracji paliwa do indywidualnych oraz modułowych układów zasilania. Firma zapewnia kompleksową obsługę zarówno dla istniejących jak i nowobudowanych jednostek.

Rafinerie przy produkcji paliw stosują katalizatory, których cząsteczki katalityczne o wielkości od 10 do 75 mikronów dostają się do paliwa. Są to bardzo małe i bardzo twarde cząstki powstające w procesie rafinacji opisane w ISO 8217. W celu uniknięcia nadmiernego zużycia komponentów silnika stosowanie filtrów czyszczących systemy paliwowe z cząstek katalitycznych nie jest już alternatywą lecz koniecznością w celu zapewnienia dłuższej żywotności silników wysokoprężnych. Bez nich armatorzy narażają się na niepotrzebne koszty związane z eksploatacją i obostrzeniami dot. ochrony środowiska.

Fachowa wiedza know-how i 30-letnie doświadczenie w branży daje firmie silną pozycję na rynku filtrów dla silników okrętowych specjalizujących się następujących systemach paliwowych".

Usuwanie cząstek katalitycznych w systemach Supply System

W przypadku systemów zasilania filtr instalowany jest przed pompami ciśnieniowymi w układzie paliwowym przy temperaturze roboczej ok. 100 stopni Celsjusza i ciśnieniu od 5 do 10 barów (tzw. obieg zimny). W tym wypadku możliwe jest zastosowanie mniejszych filtrów.

Usuwanie cząstek katalitycznych w systemach Booster Systems

Filtr instalowany jest za pompami ciśnieniowymi i za układem grzewczym. Temperatura w tymi przypadku wynosi od 140 do 160 stopni Celsjusza, a ciśnienie od 12 do 16 barów. Natężenie przepływu jest 2 do 3 razy wyższe niż w "obiegu zimnym", co wymaga zainstalowania większego filtra.


Przedstawicielem Boll&Kirch w Polsce jest firma Trimor sp. z.o.o
Zapraszamy do kontaktu: trimor.com.pl
etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.