ew
Zgodnie z nową ustawą, która powstała między innymi po to, by ożywić przemysł złomowania statków – właściciele zakładów są zobowiązani do zapewnienia ubezpieczenia zdrowotnego wszystkim pracownikom oraz przestrzegania wszystkich globalnych przepisów i konwencji.
Dodatkowo, ustawa wyznaczyła strefę w Chittagong specjalnie dla przemysłu złomowania statków. Stworzenie stoczni bez pozwolenia, poza strefą lub sprowadzenie statków bez zaświadczenia o braku sprzeciwu (NOC) jest zagrożone karą dwóch lat pozbawienia wolności i / lub grzywną od 1 miliona BDT (taków bengalskich) do 3 milionów BDT.
Ustawa zakłada również utworzenie 14-osobowej rady, która będzie nadzorować czynności związane z recyklingiem. Rząd Indii utworzy również zakład przetwarzania, składowania i usuwania odpadów w ciągu trzech lat od uchwalenia ustawy.
Stocznie w Bangladeszu są w centrum uwagi ze względu na skandaliczne warunki pracy, które doprowadziły do wielu wypadków śmiertelnych. Ponadto, przemysł recyklingu w Bangladeszu jest jednym z największych na świecie, zaraz po sąsiednich Indiach.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich