Od marca w Zatoce Ryskiej przebywa statek z 55 tys. ton nawozów o wartości 17 mln dolarów. Jednostka utknęła tam po nałożeniu sankcji na ładunek, należący do firmy związanej z rosyjskim oligarchą. Władze Łotwy próbują znaleźć wyjście z tej sytuacji.
Statek z 55 tys. ton chlorku potasu na pokładzie utknął w Zatoce Ryskiej w marcu, ponieważ firma, do której należy ładunek, jest związana z rosyjskim biznesmenem Dmitrijem Mazepinem, objętym sankcjami - podaje w środę portal LSM.
Statek mógłby opuścić wody Łotwy, ale ładunek, którego wartość oszacowano na 17 mln USD, uznawany jest za zamrożony zasób gospodarczy.
LSM pisze, że od miesięcy kilka różnych instytucji próbuje wymyślić, co zrobić ze statkiem i ładunkiem. Wciąż jednak nie znaleziono rozwiązania. Łotewska państwowa służba ochrony środowiska zapewnia, że załadowane na pokład nawozy nie stanowią ryzyka dla otoczenia.
Opisywana jednostka to masowiec Asian Majesty pływający pod flagą Singapuru.
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników