Operator rosyjsko-niemieckiego gazociągu Nord Stream 2 poinformował w czwartek, że nadal "rozpatruje różne warianty wznowienia układania rurociągu" na wodach Danii i że w odpowiednim czasie poinformuje o tych planach.
W ten sposób operator skomentował decyzję Duńskiej Agencji Energetyki, która wydała w czwartek zgodę na eksploatację budowanego gazociągu Nord Stream 2 na duńskim szelfie kontynentalnym.
Operator potwierdził, że otrzymał zgodę wydaną przez duńskiego regulatora na eksploatację odcinka przebiegającego przez wyłączną strefę ekonomiczną Danii. Spółka Nord Stream 2 przyznała także, że pozwolenie jest uwarunkowane kwestiami bezpieczeństwa i zauważyła, że w innych krajach, np. w Szwecji i Finlandii, "pozwolenia na budowę już zawierają zgodę na eksploatację". Pozwolenie na budowę Dania wydała przed rokiem.
Wedle wydanej w czwartek decyzji, eksploatacja może rozpocząć się "tylko kiedy przynajmniej jedna z nitek zostanie przetestowana, zweryfikowana i kiedy odpowiednie warunki zawarte w pozwoleniach na układanie i przesył zostaną spełnione". Z komunikatu wynika, że jak dotąd nie zostały jeszcze spełnione.
Nord Stream 2 jest gotowy w 94 proc., ale od grudnia ubiegłego roku nie prowadzi się przy nim żadnych prac. Z łącznie 2460 km tworzących go rur trzeba ułożyć jeszcze 150 km: 120 km na akwenach duńskich i 30 km na niemieckich.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów