Ceny ropy na amerykańskiej giełdzie paliw rosną i są blisko 43 USD za baryłkę. Słabnie zagrożenie huraganami w USA, rośnie za to niepokój inwestorów o wzrost liczby zakażeń koronawirusem na świecie, co może osłabić popyt na paliwa - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na X na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 43,07 USD, wyżej o 0,23 proc.
Ropa Brent w dostawach na XI na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 46,03 USD za baryłkę, wyżej o 0,46 proc.
W USA słabnie zagrożenie huraganami po tym, gdy huragan Laura, który przeszedł w nocy z środy na czwartek nad Luizjaną i Teksasem na południu USA, zabił co najmniej 14 osób.
W Luizjanie co najmniej 464 tys. domostw zostało pozbawionych przez huragan prądu.
Laura w niedzielę przeszła nad Haiti i spowodowała śmierć co najmniej 31 osób. Na Dominikanie zginęły cztery osoby.
Po przejściu przez Karaiby huragan wzmógł się, przekraczając Zatokę Meksykańską i stał się huraganem 4 kategorii (na 5) w skali Saffira-Simpsona, ale potem został obniżony do poziomu burzy tropikalnej.
Rafinerie w Zatoce Meksykańskiej, które wstrzymały pracę w powodu huraganu, teraz powracają do normalnej działalności.
Na razie ropa naftowa może zaliczyć już 4. miesięczny wzrost notowań, a tymczasem na świecie rośnie liczba zakażeń koronawirusem, co mocno niepokoi inwestorów, bo pogorszenie kryzysu zdrowotnego globalnie może negatywnie wpłynąć na popyt na paliwa.
Stany Zjednoczone zbliżają się do 6 mln potwierdzonych przypadków SARS-CoV-2. Liczba ta zostanie przekroczona prawdopodobnie w poniedziałek - obecnie brakuje do niej nieco ponad 5 tys. przypadków.
W ciągu ostatniej doby w Brazylii zanotowano 16.158 nowych przypadków zakażenia koronawirusem. Dzień wcześniej resort zdrowia Brazylii informował aż o ponad 41 tysiącach nowych infekcji.
5.413 zakażeń koronawirusem stwierdzono w ciągu ostatniej doby we Francji. W sobotę było z kolei 5.453 zakażeniach. (PAP Biznes)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów