14 listopada od nabrzeży stoczni Remontowa Shipbuilding SA odbił Mannheller, trzeci prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled. Dwa dni wcześniej, 12 listopada, całkowicie zdalnie, poprzez wideokonferencję, odbyło się oficjalne przekazanie jednostki.
To trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Pod koniec czerwca br. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya – Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami.
Pod koniec lipca br. odbyło się wodowanie ostatniej jednostki z tej serii o numerze B619/4.
– Jednostka B619/4 zbliża się do końca prac związanych z okablowaniem,
jesteśmy na półmetku z podłączeniami. Podanie napięcia i pobranie paliwa
zaplanowano na początek grudnia, co zapoczątkuje próby stoczniowe – HAT
(Harbour Acceptance Test) . Przed nami jeszcze jedno dokowanie w tym
roku – przegląd finalny jednostki, który odbędzie się jeszcze przed
świętami, a w połowie stycznia 2021 planujemy rozpoczęcie prób morskich –
mówił Piotr Alboszta.
Projekt promów wykonało biuro projektowe
LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design &
Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane
są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions,
Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i
Remontowa Lighting Technologies).
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek
Branża okrętowa poszukuje specjalistów. Saab rektrutuje ekspertów w zakresie budowy okrętów podwodnych
Damen Marine Components dostarcza urządzenia sterowe dla nowego statku badawczego
Poznaj innowacyjne rozwiązania dla zrównoważonej przyszłości przemysłu morskiego. Zbliża się międzynarodowa konferencja Marine Green Propulsion Solutions
Remontowa Shipbuilding S.A. gotowa na nowe Kormorany. Niebawem rusza budowa
PSSE pracuje nad symulatorem spawalniczym z Flint Systems