Polska Żegluga Bałtycka, operator linii promowych Polferries, podpisała porozumienie o partnerstwie z Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Muzeum liczy, że dzięki świadczeniom reklamowym na promach Polferries w ich progi zawita więcej turystów zza granicy.
Porozumienie w imieniu obu instytucji podpisali podczas krótkiej konferencji na promie Nova Star zacumowanym przy Westerplatte Grzegorz Berendt, dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, oraz Andrzej Kałwa, dyrektor pionu rozwoju biznesu w Polskiej Żegludze Bałtyckiej. W krótkim wystąpieniu Grzegorz Berendt podkreślał wagę miejsca, do którego każdego dnia promy Polferries przywożą pasażerów ze Szwecji – Westerplatte. Wspomniał, że partnerstwo z Polferries da wielu turystom ze Skandynawii możliwość poznania historii tego miejsca i nie tylko. Z kolei dla PŻB umowa z Muzeum II Wojny Światowej wpisuje się w społeczną odpowiedzialność biznesu.
Jak mówił Andrzej Kałwa, Polferries jako jedyny przewoźnik promowy łączący Trójmiasto ze Sztokholmem chciałoby funkcjonować jako hub łączący instytucje kultury z obu regionów.
– W toku naszych działań mamy kontakt – również przez organizację ruchu turystycznego – z instytucjami kulturalnym zarówno w Trójmieście, jak i Sztokholmie. Chcielibyśmy stanowić element łączący te instytucje, chcielibyśmy żeby powstał duży międzynarodowy projekt turystyczny, który połączy Sztokholm z Trójmiastem – mówił dyrektor pionu rozwoju biznesu PŻB. – W dużej mierze już współpracujemy z różnymi instytucjami, chcielibyśmy, żeby to miało szerszy, głębszy i bardziej widoczny wymiar. Jesteśmy ze Szwecją sąsiadami, Bałtyk nas łączy, a nie dzieli. Jako organizator przewozów, ale również organizator ruchu turystycznego, chcemy mieć ofertę, w której również Skandynawom pokażemy Polskę jako miejsce docelowe dla turystyki.
Baza promowa Polferries w Porcie Gdańsk znajduje się przy Nabrzeżu Westerplatte. Sam ten fakt sprawia, że turyści korzystający z usług polskiego przewoźnika promowego mogą być zainteresowani historią naszego kraju.
– Warto zwrócić uwagę, że każdego człowieka, którego tu przywozimy, przywozimy na Westerplatte. Chcemy to podkreślić i być częścią naszej historii w wymiarze biznesowym. Uważam ponadto, że to, co się dzieje na świecie, również wymaga podkreślenia idei antywojennej, przypominania jaką tragedią jest wojna – mówił Andrzej Kałwa dodając, że Polferries od pierwszego dnia wybuchu wojny w Ukrainie angażuje się w działania pomocowe.
Wszyscy
goście, którzy zmierzali na podpisanie umowy między Polską Żeglugą
Bałtycką a Muzeum II Wojny Światowej mogli już widzieć plakaty muzeum w
windach promu Nova Star. Świadczenia reklamowe to ważny pierwszy krok
współpracy, ale możliwe, że pójdą za nimi kolejne inicjatywy.
– Każda umowa tego typu jest wstępem do prac nad konkretnymi działaniami związanymi z sytuacjami w obu instytucjach. Prom, na którym się znajdujemy, spędza dobę w porcie gdańskim. Korzystając z promu można na jego pokładzie organizować imprezy towarzyszące związane z działalnością Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 roku – mówi prof. Grzegorz Berendt, dyrektor Muzeum II Wojny Światowej. Ma on nadzieję, że współpraca z przewoźnikiem pomoże instytucji kultury przyciągnąć więcej gości ze Skandynawii, ale także rozwinąć współpracę ze szwedzkimi muzealnikami. – Zapraszamy do muzeum przedstawicieli muzeów zajmujących się tragedią II wojny światowej, czy szerzej, ogólnie konfliktami zbrojnymi. Odbyły się u nas chociażby dwie edycje Forum Muzeów Pól Bitewnych, byli u nas koledzy muzealnicy z Finlandii, z Norwegii... Mamy nadzieję, że dołączą również Szwedzi, skierujemy do nich nasze zaproszenie, aby dzielić się informacjami o tym, jak najlepiej opowiadać o wojennym doświadczeniu społeczeństw polskiego, szwedzkiego i innych – mówi dyrektor Muzeum II Wojny Światowej.
Do zawitania w progi Muzeum klientów korzystających z usług Polferries może zachęcić uruchomiona promocja.
– Istotnym elementem z punktu widzenia naszych pasażerów może być to, że po podróży z nami – jeśli zachowają kartę pokładową – przez miesiąc od odbycia rejsu będą mogli skorzystać z zakupu biletu normalnego do muzeum w cenie ulgowego. To ukłon, który ma przyczynić się do popularyzacji historii Polski i oczywiście Muzeum II Wojny Światowej – opisuje Michał Arciszewski, rzecznik prasowy PŻB. Dodaje, że dla przewoźnika porozumienie z Muzeum ma przede wszystkim aspekt społeczny: – Zależy nam na tym, aby upowszechniać polską historię, to co wydarzyło się w 1939 roku w pobliżu miejsca, w którym się znajdujemy.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu