ew
Należący do Stena Line prom Stena Europe znów na trasie. Jednostka przeszła rozległą modernizację, która prowadzona była w stoczniach w Turcji oraz Liverpoolu.
Przez wiele miesięcy należąca do szwedzkiego armatora jednostka, obsługująca połączenie Rosslare-Fishguard, była wyłączona z eksploatacji. W tym czasie prowadzony był remont. Zakres przeprowadzonych prac był olbrzymi. Objął m.in. pokład główny. Wprowadzone zostały też modyfikacje, które pozwalają teraz na rozmieszczanie na statku specjalistycznych naczep o podwyższonej wysokości.
Pierwotnie zakładano, że remont potrwa trzy miesiące. Ostatecznie okres ten uległ znaczącemu wydłużeniu.
„Wiem, że opóźnieniu promu na trasę towarzyszył wysoki poziom zdenerwowania, jako że jest to bardzo popularna jednostka, zarówno wśród klientów frachtowych, jak i podróżnych” - powiedział Ian Davies ze Stena Line, który nadmienił, że powstałe opóźnienia wynikały z bardzo rozległego zakresu wykonanych prac oraz liczby wdrożonych udoskonaleń. Pojawiły się m.in. nowe strefy wypoczynkowe z bardzo wygodnymi fotelami. Wprowadzono też zmiany do strefy zakupów. Dzieci otrzymały zaś do swojej dyspozycji odświeżony plac zabaw.
Statek Stena Europe zbudowany został w 1981 r. w stoczni w Goteborgu. Na początku obsługiwał połączenie Goteborg-Frederikshavn oraz Goteborg-Kilonia. Przez długi czas prom kursował też na linii Gdynia-Karlskrona. Wcześniej 149-metrowy statek przechodził znaczące modernizacje w 1995 i 2002 r. Stena Europe może przyjąć na pokład 1386 pasażerów. Prace, które zostały właśnie wykonane, wpłyną na wydłużenie żywotności tej jednostki.
Zakończenie prac przy modernizacji promu Stena Europe oznacza, że już wkrótce na trasę Gdynia-Karlskrona powrócić będzie mógł prom Stena Nordica pełniący w ostatnich miesiącach zastępstwo na Morzu Irlandzkim.
Stena Line jest największym przewoźnikiem promowym na Morzu Irlandzkim, oferując bogatą siatkę połączeń pomiędzy Wielką Brytanią a Irlandią. Poza serwisem Rosslare-Fishguard, obsługuje też m.in. trasy: Dublin-Holyhead, Belfast-Liverpool, Belfast-Heysham czy Belfast-Cairnryan,
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody