• <
PZT_1100x200_gif_2020

Sea Europe: Rozwój europejskiej technologii morskiej potrzebuje unijnego wsparcia

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Sea Europe: Rozwój europejskiej technologii morskiej potrzebuje unijnego wsparcia
Sea Europe: Rozwój europejskiej technologii morskiej potrzebuje unijnego wsparcia - GospodarkaMorska.pl

PMK

20.06.2019 Źródło: własne

UE musi inwestować w badania, rozwój i innowacje, aby dalej rozwijać technologie cyfryzacji i bezzałogowej żeglugi - uważają europejscy stoczniowcy.

Dzięki tym inwestycjom Unia ma „zapewnić konkurencyjność europejskiego sektora technologii morskiej, a także umożliwić sprostanie wyzwaniom społecznym”.

Według organizacji SEA Europe, UE powinna także opracować odpowiednie struktury dla kształcenia i szkolenia obecnych i przyszłych pracowników w stoczniach i fabrykach sprzętu morskiego, które stanowią blisko 100 procent europejskiego przemysłu stoczniowego.

Z kolei użycie autonomicznych statków ma stworzyć przewagę konkurencyjną europejskiego sektora technologii morskiej.

- Ale tylko pod warunkiem, że Europa będzie szybko rozwijać tę technologię, a międzynarodowe zmiany regulacyjne będą postępować błyskawicznie. Istniejące możliwości biznesowe dla transportu wodnego i przemysłu ICT mogą zwiększyć konkurencyjność Europy, pod warunkiem, że zapewniony będzie wzrost cyberbezpieczeństwa - powiedział Christophe Tytgat, sekretarz generalny Sea Europe.

- Jednocześnie Europa może ponownie stać się konkurencyjna w budowaniu standardowych typów statków, które obecnie powstają w większości w azjatyckich zakładach - dodał Tytgat.

Sektor wodny będzie stopniowo ewoluował od statków ze zautomatyzowanymi procesami i wsparciem decyzyjnym do autonomicznych statków zdolnych do samodzielnego podejmowania decyzji i określania działań.

W tym celu muszą zostać opracowane systemy komunikacyjne między autonomicznymi statkami a lądem. Powinny być one też dostosowane do różnych sytuacji, takich jak żegluga na otwartym morzu, żegluga przybrzeżna i śródlądowa. Te systemy komunikacyjne zwiększą ogólne bezpieczeństwo i ochronę.

W związku z tym Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) musi odpowiednio rozważyć terminowe dostosowanie międzynarodowych ram regulacyjnych, które uwzględniałyby aspekty bezpieczeństwa i rozwój technologii potrzebny do osiągnięcia najwyższego poziomu autonomii.

Elprofessional
Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27740,00 $ tona -1,32% 8 kwi
 Cynk 2827,00 $ tona 0,71% 8 kwi
 Aluminium 2267,00 $ tona 1,25% 8 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.