PMK
UE musi inwestować w badania, rozwój i innowacje, aby dalej rozwijać technologie cyfryzacji i bezzałogowej żeglugi - uważają europejscy stoczniowcy.
Dzięki tym inwestycjom Unia ma „zapewnić konkurencyjność europejskiego sektora technologii morskiej, a także umożliwić sprostanie wyzwaniom społecznym”.
Według organizacji SEA Europe, UE powinna także opracować odpowiednie struktury dla kształcenia i szkolenia obecnych i przyszłych pracowników w stoczniach i fabrykach sprzętu morskiego, które stanowią blisko 100 procent europejskiego przemysłu stoczniowego.
Z kolei użycie autonomicznych statków ma stworzyć przewagę konkurencyjną europejskiego sektora technologii morskiej.
- Ale tylko pod warunkiem, że Europa będzie szybko rozwijać tę technologię, a międzynarodowe zmiany regulacyjne będą postępować błyskawicznie. Istniejące możliwości biznesowe dla transportu wodnego i przemysłu ICT mogą zwiększyć konkurencyjność Europy, pod warunkiem, że zapewniony będzie wzrost cyberbezpieczeństwa - powiedział Christophe Tytgat, sekretarz generalny Sea Europe.
- Jednocześnie Europa może ponownie stać się konkurencyjna w budowaniu standardowych typów statków, które obecnie powstają w większości w azjatyckich zakładach - dodał Tytgat.
Sektor wodny będzie stopniowo ewoluował od statków ze zautomatyzowanymi procesami i wsparciem decyzyjnym do autonomicznych statków zdolnych do samodzielnego podejmowania decyzji i określania działań.
W tym celu muszą zostać opracowane systemy komunikacyjne między autonomicznymi statkami a lądem. Powinny być one też dostosowane do różnych sytuacji, takich jak żegluga na otwartym morzu, żegluga przybrzeżna i śródlądowa. Te systemy komunikacyjne zwiększą ogólne bezpieczeństwo i ochronę.
W związku z tym Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) musi odpowiednio rozważyć terminowe dostosowanie międzynarodowych ram regulacyjnych, które uwzględniałyby aspekty bezpieczeństwa i rozwój technologii potrzebny do osiągnięcia najwyższego poziomu autonomii.
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Wisła – barka jest teraz rozładowywana w porcie w Gdańsku
PRCiP Sp. z o.o. rozbudowuje część terminalu w Świnoujściu
Porty odegrają kluczową rolę w procesie transformacji energetycznej UE podaje BPO
Efektywne logistyczne rozwiązania dla klientów są motorem napędowym rozwoju ESA Logistika
Rosja i Chiny odnoszą korzyści z kryzysu na Kanale Sueskim
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27740,00 $ | tona | -1,32% | 8 kwi |
Cynk | 2827,00 $ | tona | 0,71% | 8 kwi |
Aluminium | 2267,00 $ | tona | 1,25% | 8 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |