ew
Ponad 40 tysięcy ton materiałów sypkich przeładowano od początku 2019 roku w porcie morskim Ustka. To rekordowy przeładunek od początku funkcjonowania Zarządu Portu Morskiego w Ustce.
Potencjał przeładunkowy Portu nie był wykorzystywany praktycznie przez ostatnie 20 lat. Obecnie funkcja ta jest rewitalizowana co wynika z dużego zainteresowania usługami transportu morskiego na środkowym wybrzeżu, gdzie dostępność tego typu usług dotychczas była w praktyce ograniczona do Portów w Darłowie i Kołobrzegu.
Przeładowane towary to kruszywo, które jest wykorzystywane pod budowę dróg. Kruszywo transportowane jest do Ustki ze Szwecji jednostkami o ładowności od 1200 do 2000 ton.
Port Ustka jest przygotowany do przyjmowania jednostek o maksymalnej długości 80 metrów i maksymalnym zanurzeniu 4,3 metra .
Do przeładunków przygotowane jest Nabrzeże Władysławowskie w zachodniej części portu Ustka. Zarząd Portu Morskiego w Ustce dysponuje własnym placem składowym o powierzchni 2500 metrów kwadratowych przylegającym do nabrzeża. Na miejscu funkcjonuje prowadzona przez Zarząd Portu stacja pilotowa, która pozwala na obsługę jednostek przez całą dobę.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju