gm24
Port Gdański Eksploatacja S.A. jest największym i najbardziej uniwersalnym operatorem przeładunkowym w polskich portach morskich, świadczącym usługi w zakresie przeładunków towarów w obrocie międzynarodowym, pomiędzy morskimi i śródlądowymi (statek, barka) a lądowymi środkami transportu (samochody, wagony kolejowe).
PGE S.A. obsługuje takie towary jak węgiel i koks, stal i wyroby stalowe, złom, konstrukcje, maszyny, samochody, nawozy oraz wiele innych.
Zajmujemy się wyładunkiem, składowaniem i magazynowaniem oraz załadunkiem na środki transportu różnych grup towarowych. Posiadamy 5 km nabrzeży eksploatacyjnych oraz 640 tys. m2 powierzchni składowej i magazynowej.
Na przedstawionym materiale filmowym widoczny jest przeładunek koksu na Basenie Górniczym. Na terenie Basenu Górniczego jesteśmy w stanie obsłużyć statek o długości 225 m. Koks był przeładowywany na statek FEDERAL SCHELDE (dł. 200 m, szer. 24 m, zanurzenie 7,6 m) w lipcu tego roku. Do końca sierpnia 2019 r. ilość ton węgla i koksu przeładowanych w PGE S.A. wyniósł 807 244 tony.
Przeładunek węgla w Porcie Gdańsk odbywa się̨ głównie na nabrzeżach Basenu Górniczego. Obsługujemy węgiel w relacji importowej i eksportowej, dzięki zmechanizowaniu nabrzeży. Basen Górniczy charakteryzuje nie tylko wysoka wydajność przeładunku, ale także szeroki wachlarz specjalistycznego sprzętu, w tym m.in.: dźwigów chwytakowych oraz zwałowarko-ładowarki. Jest tam także bocznica kolejowa umożliwiająca przeładunek bezpośrednio do wagonów. Roczna ilość́ węgla przeładowywanego w Porcie Gdańsk starczyłaby niemalże na cały rok funkcjonowania elektrowni!
W dalszej części filmu widoczny jest przeładunek wyrobów stalowych na Nabrzeżu Szczecińskim, Nabrzeże to przystosowane jest do obsługi przeładunku kontenerów, maszyn, konstrukcji, wyrobów stalowych i drobnicy zjednostkowanej. Na Nabrzeżu Szczecińskim mogą być obsługiwane statki
o długości do 225 m. Widoczne na filmie wyroby stalowe przeładowane były w lipcu br. na statek ARKLOW DUSK (dł. 133 m, szer. 16 m, zanurzenie 8,5 m) a także na statek ARLAU (dł. 88 m, szer. 13 m, zanurzenie 5,2 m).
Spółka PGE kilka lat temu była na skraju zdolności operacyjnej w zakresie wykonywania działalności przeładunkowej. Jeszcze rok temu strata netto wynosiła ponad milion złotych (stan na 31.07.2018r.). Aktualnie (stan na 31.08.2019r.) rentowność ze sprzedaży wynosi 10,04 % a zysk netto jest na poziomie ponad 5 milionów złotych.
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28267,00 $ | tona | 1,68% | 16 kwi |
Cynk | 2853,00 $ | tona | 1,57% | 16 kwi |
Aluminium | 2308,00 $ | tona | -0,86% | 16 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |