• <
PZT_1100x200_gif_2020

Port Gdański Eksploatacja - najbardziej uniwerslany operator w polskich portach [foto, wideo]

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdański Eksploatacja - najbardziej uniwerslany operator w polskich portach [foto, wideo]
Port Gdański Eksploatacja - najbardziej uniwerslany operator w polskich portach [foto, wideo] - GospodarkaMorska.pl

gm24

14.10.2019 Źródło: własne

Port Gdański Eksploatacja S.A. jest największym i najbardziej uniwersalnym operatorem przeładunkowym w polskich portach morskich, świadczącym usługi w zakresie przeładunków towarów w obrocie międzynarodowym, pomiędzy morskimi i śródlądowymi (statek, barka) a lądowymi środkami transportu (samochody, wagony kolejowe).

PGE S.A. obsługuje takie towary jak węgiel i koks, stal i wyroby stalowe, złom, konstrukcje, maszyny, samochody, nawozy oraz wiele innych.

Zajmujemy się wyładunkiem, składowaniem i magazynowaniem oraz załadunkiem na środki transportu różnych grup towarowych. Posiadamy 5 km nabrzeży eksploatacyjnych oraz 640 tys. m2 powierzchni składowej i magazynowej.

Na przedstawionym materiale filmowym widoczny jest przeładunek koksu na Basenie Górniczym. Na terenie Basenu Górniczego jesteśmy w stanie obsłużyć statek o długości 225 m. Koks był przeładowywany na statek FEDERAL SCHELDE (dł. 200 m, szer. 24 m, zanurzenie 7,6 m) w lipcu tego roku. Do końca sierpnia 2019 r. ilość ton węgla i koksu przeładowanych w PGE S.A. wyniósł 807 244 tony.

Przeładunek węgla w Porcie Gdańsk odbywa się̨ głównie na nabrzeżach Basenu Górniczego. Obsługujemy węgiel w relacji importowej i eksportowej, dzięki zmechanizowaniu nabrzeży. Basen Górniczy charakteryzuje nie tylko wysoka wydajność przeładunku, ale także szeroki wachlarz specjalistycznego sprzętu, w tym m.in.: dźwigów chwytakowych oraz zwałowarko-ładowarki. Jest tam także bocznica kolejowa umożliwiająca przeładunek bezpośrednio do wagonów. Roczna ilość́ węgla przeładowywanego w Porcie Gdańsk starczyłaby niemalże na cały rok funkcjonowania elektrowni!

W dalszej części filmu widoczny jest przeładunek wyrobów stalowych na Nabrzeżu Szczecińskim, Nabrzeże to przystosowane jest do obsługi przeładunku kontenerów, maszyn, konstrukcji, wyrobów stalowych i drobnicy zjednostkowanej. Na Nabrzeżu Szczecińskim mogą być obsługiwane statki 
o długości do 225 m. Widoczne na filmie wyroby  stalowe przeładowane były w lipcu br. na statek ARKLOW DUSK (dł. 133 m, szer. 16 m, zanurzenie 8,5 m) a także na statek ARLAU (dł. 88 m, szer. 13 m, zanurzenie 5,2 m).

Spółka PGE kilka lat temu była na skraju zdolności operacyjnej w zakresie wykonywania działalności przeładunkowej. Jeszcze rok temu strata netto wynosiła ponad milion złotych (stan na 31.07.2018r.). Aktualnie (stan na 31.08.2019r.) rentowność ze sprzedaży wynosi 10,04 % a zysk netto jest na poziomie ponad 5 milionów złotych.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.