ew
Po wieloletniej stagnacji Port Ustka w lutym przeładował, ponad 3 tysiące ton. Rekordowy wynik to efekt wyładunku kruszywa z dwóch statków - informuje serwis Ustka24.info
Obie jednostki o maksymalnych wymiarach pozwalających na wejście do usteckiego portu dostarczyły kruszywo budowlane ze Szwecji. Kruszywo przeznaczone jest do budowy drogi wojewódzkiej 203 Ustka-Darłowo.
Pierwszy rozładowany statek to m/s "Helga" o długości 80 metrów, 4,2 metra zanurzenia z 2 tys ton kruszywa na pokładzie. Kolejny to m/s "Lore Prahm" o długości 60 metrów, z którego wyładowano 1200 ton kruszywa.
Jak podaje serwis Ustka24.info wyładowane kruszywo trafiało bezpośrednio na samochody i było wywożone prosto na plac budowy.
Trudno uwierzyć, że ostatnie przeładunki w usteckim porcie są jednocześnie pierwszymi od 2013 roku.
Według Ustka24.info w najbliższym czasie planowane są kolejne 2 zawinięcia statków z kruszywem do Ustki.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny