• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Oferta polsko-chińskiego konsorcjum najwyżej oceniona w przetargu na budowę Rail Baltica (film)

mb

04.11.2019 21:04 Źródło: mb/PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Oferta polsko-chińskiego konsorcjum najwyżej oceniona w przetargu na budowę Rail Baltica (film)

Partnerzy portalu

Oferta polsko-chińskiego konsorcjum najwyżej oceniona w przetargu na budowę Rail Baltica (film) - GospodarkaMorska.pl

PKP PLK SA. poinformowało, że polsko-chińskie konsorcjum w skład którego wchodzą: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z.o.o, Stecol Corporation i Synohydro Corporation Limited złożyło najlepiej ocenioną ofertę w aukcji elektronicznej, prowadzonej w przetargu na budowę ok. 71-km odcinka Czyżew- Białystok. Była to jedna z trzech zgłoszonych ofert.

Z sierpniowej informacji z otwarcia ofert w tym postępowaniu wynikało, że konsorcjum to zaproponowało najwyższą cenę: 5,2 mld zł brutto. PKP PLK, które ma realizować inwestycję informowało również, że wartość zamówienia to niemal 1,6 mld zł brutto.

Konsorcjum polsko-chińskie zdobyło w aukcji elektronicznej najwięcej punktów. Aukcja odbyła się 30 października - "Teraz zamawiający zbada, czy wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z procedurą wynikającą z ustawy Prawo zamówień publicznych. Podpisanie umowy planowane jest na I kwartał 2020 roku" - poinformował w poniedziałek PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA Krzysztof Pietras informował w ostatnich dniach w Białymstoku, że mimo iż oferty na odcinek Czyżew-Białystok przekraczały wartość zamówienia, jest szansa na rozstrzygnięcie tego przetargu. "Planujemy wygospodarować środki pieniężne z Krajowego Programu Kolejowego, które są zabezpieczone we wrześniowej aktualizacji"- mówił PAP Pietras. Nie podawano żadnych konkretnych kwot.

Odcinek Czyżew-Białystok to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w województwie Podlaskim i ostatni odcinek do modernizacji trasy kolejowej Warszawa-Białystok - fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica. Jak zapowiadały wcześniej PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny. Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę.Trwający przetarg jest drugim, w pierwszym nie wybrano wykonawcy, bo firmy chciały więcej niż dysponował na ten cel inwestor.

Rail Baltica to linia kolejowa będąca elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, łącząca torem normalnym Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki. Planowana długość sieci trakcyjnej w Polsce to to 374 km trasy kolejowej. Przebieg trasy obejmuje linie kolejową nr 449 i 6 z Warszawy do Białegostoku; linie kolejową nr 38 z Białegostoku do Ełku oraz linie 41, 39 i 51 z Ełku do przejścia granicznego Trakiszki-Szestokaj. Pociągi będą na niej mogły rozwinąć prędkość do 160 km/h. Jest to jeden z priorytetowych projektów Trans-European Transport Networks (Sieci Transeuropejskie TEN-T).

Szlak Rail Baltica na terenie Polski stanowi część korytarza transportowego Morze Północne – Bałtyk, który poprzez linię kolejową E20 łączy Polskę z Niemcami i państwami Beneluksu. Realizacja projektu Rail Baltica ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Polski i państw bałtyckich. Dzięki niemu regiony położone na trasie szlaku będą miały szansę na bardziej dynamiczny rozwój.
bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.