• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Nowoczesne cementowce dołączyły do floty SMT Shipping (foto, wideo)

pc

04.09.2019 04:37 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nowoczesne cementowce dołączyły do floty SMT Shipping (foto, wideo)
Nowoczesne cementowce dołączyły do floty SMT Shipping (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

SMT Shipping rozwija flotę nowych statków. Mowa o nowoczesnych cementowcach Aalborg White, Kongsdal i Norden. Dwie pierwsze jednostki transportują cement m.in. do Portu Gdynia.

– W 2019 r. do eksploatacji wchodzą trzy kolejne statki. W maju to był Aalborg White, w sierpniu Kongsdal, a na listopad planujemy siostrzany dla tych dwóch statków Norden – powiedział w rozmowie z portalem GospdoarkaMorska.pl Dariusz Stefaniak, crewing manager w SMT Shipping Poland.

Nowoczesne cementowce zbudowała stocznia Bodewes w Foxhole w Holandii. Jednostki mają 89,97 m długości, 12,60 m szerokości, 8,60 m wysokości, 6,00 m zanurzenia, 2 627 GT oraz 4 200 t nośności. Napęd główny wysoce energooszczędnych statków stanowi silnik ABC 6DZC 1000Power o mocy 1 326 kW. Cementowce mają cztery ładownie o pojemności ok. 4 215 m3 łącznie. Statki rozwijają prędkość ok. 12 w. Pneumatyczne przewoźniki cementu pracują dla Eureka Shipping, spółki joint venture SMT Shipping z CSL Group.

Jednostki Aalborg White i Kongsdal cumują w Porcie Gdynia przy Nabrzeżu Węgierskim – Kongsdal po raz pierwszy pojawił się tam 15 sierpnia tego roku podczas dziewiczego rejsu. Nabrzeże dzierżawi Aalborg Portland należący do włoskiej Grupy Cementowej Cementir Holding S.p.A. Jest on największym producentem i eksporterem białego cementu na świecie. Posiada fabryki w Danii, Egipcie, Malezji, Chinach oraz w Stanach Zjednoczonych. Cement obsługiwany poprzez specjalistyczny terminal w Gdyni jest sprzedawany w Polsce i zagranicą pod marką AALBORG WHITE® cement. To budowlany materiał, dający możliwość plastycznego formowania różnorodnych struktur powierzchni oraz barwienia.

Dynamiczny rozwój SMT Shipping


Firma SMT Shipping dynamicznie się rozwija. Na koniec 2017 r. spółka przewiozła 17 mln t ładunków i wszystko wskazuje na to, że w tym roku rekord ten zostanie pobity. Niezbędne są jednak wykwalifikowane kadry.

– Dla crewingu wyzywaniem jest pozyskanie ludzi. Oferujemy pracę, praktycznie od zaraz, dla: motorzystów, marynarzy, spawaczy, engine fitterów, operatorów tokarek, operatorów dźwigów, kucharzy – wymienia Stefaniak.

Osoby zainteresowane zatrudnieniem w SMT Shipping Poland mogą zgłaszać się do siedziby spółki w Sopocie przy ul. Parkowej 46 lub odwiedzić stronę internetową spółki tutaj.

SMT Shipping Poland jest częścią międzynarodowego holdingu SMT Shipping Cyprus, który został założony w 1990 r. W Polskim oddziale firmy z siedzibą w Sopocie ulokowana jest duża część działów spółki: techniczny, crewing, travel, project, część purchasingu i przede wszystkim fleet management. Obecnie na 50 statkach należących do SMT Shipping pracuje ponad 1 500 marynarzy, w tym ok. 800 z Polski.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 37500,00 $ tona 2,53% 24 wrz
 Cynk 3109,00 $ tona 2,17% 24 wrz
 Aluminium 2905,00 $ tona -1,06% 24 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.