• <
PZT_1100x200_gif_2020

Nowoczesne cementowce dołączyły do floty SMT Shipping (foto, wideo)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nowoczesne cementowce dołączyły do floty SMT Shipping (foto, wideo)
Nowoczesne cementowce dołączyły do floty SMT Shipping (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

pc

04.09.2019 Źródło: własne

SMT Shipping rozwija flotę nowych statków. Mowa o nowoczesnych cementowcach Aalborg White, Kongsdal i Norden. Dwie pierwsze jednostki transportują cement m.in. do Portu Gdynia.

– W 2019 r. do eksploatacji wchodzą trzy kolejne statki. W maju to był Aalborg White, w sierpniu Kongsdal, a na listopad planujemy siostrzany dla tych dwóch statków Norden – powiedział w rozmowie z portalem GospdoarkaMorska.pl Dariusz Stefaniak, crewing manager w SMT Shipping Poland.

Nowoczesne cementowce zbudowała stocznia Bodewes w Foxhole w Holandii. Jednostki mają 89,97 m długości, 12,60 m szerokości, 8,60 m wysokości, 6,00 m zanurzenia, 2 627 GT oraz 4 200 t nośności. Napęd główny wysoce energooszczędnych statków stanowi silnik ABC 6DZC 1000Power o mocy 1 326 kW. Cementowce mają cztery ładownie o pojemności ok. 4 215 m3 łącznie. Statki rozwijają prędkość ok. 12 w. Pneumatyczne przewoźniki cementu pracują dla Eureka Shipping, spółki joint venture SMT Shipping z CSL Group.

Jednostki Aalborg White i Kongsdal cumują w Porcie Gdynia przy Nabrzeżu Węgierskim – Kongsdal po raz pierwszy pojawił się tam 15 sierpnia tego roku podczas dziewiczego rejsu. Nabrzeże dzierżawi Aalborg Portland należący do włoskiej Grupy Cementowej Cementir Holding S.p.A. Jest on największym producentem i eksporterem białego cementu na świecie. Posiada fabryki w Danii, Egipcie, Malezji, Chinach oraz w Stanach Zjednoczonych. Cement obsługiwany poprzez specjalistyczny terminal w Gdyni jest sprzedawany w Polsce i zagranicą pod marką AALBORG WHITE® cement. To budowlany materiał, dający możliwość plastycznego formowania różnorodnych struktur powierzchni oraz barwienia.

Dynamiczny rozwój SMT Shipping


Firma SMT Shipping dynamicznie się rozwija. Na koniec 2017 r. spółka przewiozła 17 mln t ładunków i wszystko wskazuje na to, że w tym roku rekord ten zostanie pobity. Niezbędne są jednak wykwalifikowane kadry.

– Dla crewingu wyzywaniem jest pozyskanie ludzi. Oferujemy pracę, praktycznie od zaraz, dla: motorzystów, marynarzy, spawaczy, engine fitterów, operatorów tokarek, operatorów dźwigów, kucharzy – wymienia Stefaniak.

Osoby zainteresowane zatrudnieniem w SMT Shipping Poland mogą zgłaszać się do siedziby spółki w Sopocie przy ul. Parkowej 46 lub odwiedzić stronę internetową spółki tutaj.

SMT Shipping Poland jest częścią międzynarodowego holdingu SMT Shipping Cyprus, który został założony w 1990 r. W Polskim oddziale firmy z siedzibą w Sopocie ulokowana jest duża część działów spółki: techniczny, crewing, travel, project, część purchasingu i przede wszystkim fleet management. Obecnie na 50 statkach należących do SMT Shipping pracuje ponad 1 500 marynarzy, w tym ok. 800 z Polski.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27696,00 $ tona 0,79% 14 kwi
 Cynk 2789,00 $ tona 1,27% 14 kwi
 Aluminium 2297,00 $ tona 0,83% 14 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.