PMK
Stolt-Nielsen szuka sposobów na zmniejszenie wydatków podczas pandemii i planuje anulować modernizacje płuczek na swoich tankowcach - powiedział prezes firmy, Niels Stolt-Nielsen.
W związku z tym przewoźnik chemikaliów i właściciel terminala zbiornikowego mieliby zaoszczędzić do 30 mln dolarów.
- Nasilenie i czas trwania oczekiwanej recesji są oczywiście niemożliwe do przewidzenia. Tak więc, choć mamy nadzieję na najlepsze, przygotowujemy się na najgorsze - powiedział.
- Do tej pory udało nam się znaleźć około 83 mln USD oszczędności z nakładów inwestycyjnych oraz kosztów operacyjnych, administracyjnych i ogólnych. Przykładowo Rada Dyrektorów zgodziła się obniżyć pensje zarządu o 50%, a nasz zespół kierownictwa wyższego szczebla zgłosił się na ochotnika do obniżki swojej pensji o 20 procent – dodał.
Firma odnotowała stratę rzędu 20 mln dolarów w pierwszym kwartale 2020 roku, po 64 kolejnych dochodowych kwartałach w wysokości.
EBITDA za pierwszy kwartał 2020 roku spadła do 99,6 mln USD, z 116,6 mln USD, a zysk operacyjny spadł do 16,6 mln USD z 46,8 mln USD w poprzednim kwartale.
Wpływ na wyniki miały przede wszystkim wyższe koszty bunkra wynikające z przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki, a także modernizacje płuczek. Wpływ pandemii jest obecnie trudny do ustalenia, ale Stolt-Nielsen spodziewa się, że najprawdopodobniej obniży on wyniki finansowe firmy w drugim kwartale.
Największym wyzwaniem w momencie pandemii jest niezdolność firmy do zmiany załóg na swoich statkach w wyniku zakazów podróży na całym świecie, mających na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się choroby.
- W tej chwili rynki utrzymują się stosunkowo dobrze i wygląda na to, że tak samo będzie też w kwietniu. Stolthaven Terminals odnotowało wzrost zapytań o przechowywanie w większości swoich terminali, więc wykorzystanie jest wyższe, ale przepustowość nieznacznie mniejsza. Stolt Tank Containers nadal cieszy się silnym rynkiem, odnotowując rekordową liczbę wysyłek w marcu. Obserwujemy także rosnące zapytania klientów o wykorzystanie kontenerów jako przestrzeni magazynowej – powiedział Stolt-Nielsen.
Firma podjęła już decyzję o wycofaniu wcześniej ogłoszonej rekomendacji dotyczącej ostatecznej dywidendy na 2019 rok w odpowiedzi na niepewności wywołane pandemią koronawirusa.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek