• <
PZT_1100x200_gif_2020

Największy hybrydowy prom pasażersko-samochodowy w historii Szwecji niedługo rozpocznie pracę

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Największy hybrydowy prom pasażersko-samochodowy w historii Szwecji niedługo rozpocznie pracę
Największy hybrydowy prom pasażersko-samochodowy w historii Szwecji niedługo rozpocznie pracę - GospodarkaMorska.pl

PMK

22.07.2019 Źródło: własne

Największy w Szwecji prom pasażersko-samochodowy o napędzie hybrydowo-elektrycznym, Tellus, niedługo rozpocznie służbę. Prom o długości 100 metrów, zbudowany i dostarczony przez stocznię Baltic Workboats, będzie w stanie przewieźć do 297 pasażerów i 80 samochodów na trasie o długości 1,8 km łączącej Uddevalla z Lysekil.

Prom należący do szwedzkiej administracji transportowej będzie działał głównie w trybie w pełni elektrycznym, co zbliży tę agencję rządową do osiągnięcia celu neutralności węglowej do 2045 roku.

Tellus będzie działać na jednej z najbardziej ruchliwych tras morskich Szwecji, przewożąc ponad 100 000 pojazdów miesięcznie. W ramach współpracy z Baltic Workboats, Danfoss Editron dostarczył elektryczny system napędowy dla tej jednostki.

Zainstalowane na promie akumulatory firmy Corvus mają łączną pojemność 949 kWh. Akumulatory są obecnie ładowane w nocy przez lądową stację ładującą, ale mogą też być ładowane przez silniki wysokoprężne w trakcie działania promu.

System kontroli Editron automatycznie nadzoruje zespół napędowy i zapewnia, że ​​zużycie paliwa jest optymalne, nawet gdy prom nie działa wyłącznie w trybie elektrycznym. W trybie hybrydowym elektryczny prom będzie działał na pojedynczym agregacie, a reszta napędu będzie zasilana z baterii.

- Podobne promy działają już w Finlandii i Norwegii, więc cieszymy się, że Szwecja dołączyła do tych krajów. Elektryfikacja przemysłu morskiego jest tendencją, która będzie nadal rosnąć, ponieważ coraz więcej krajów wprowadza przepisy związane z ograniczaniem emisji w tym sektorze - skomentował Jani Hartikka, kierownik projektu w Danfoss Editron.

- Prom Tellus jest prawdziwym cudem techniki i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć na szwedzkich wodach więcej promów tego typu. Chcemy zwiększyć skalę elektryfikacji w przemyśle morskim i cieszymy się, że znaleźliśmy niezawodnego partnera w Danfoss Editron, który podziela tę samą wizję - powiedział Marek Müürisepp, inżynier elektryk w Baltic Workboats.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z dodania promu Tellus do naszej floty, co pokazuje, że bezemisyjne rozwiązania są równie wydajne, jak ich odpowiedniki z silnikami wysokoprężnymi. Naszym planem jest kontynuacja modernizacji naszych statków za pomocą hybrydowych systemów elektrycznych - dodał Peter Peterberg, koordynator ds. ochrony środowiska w Swedish Transport Administration.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27480,00 $ tona -1,45% 13 kwi
 Cynk 2754,00 $ tona -0,18% 13 kwi
 Aluminium 2278,00 $ tona 1,06% 13 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.