PMK
Holenderscy armatorzy, stocznie, producenci oraz porty z Rotterdamu i Amsterdamu połączyły siły nad badaniem metanolu jako paliwa alternatywnego dla żeglugi.
Konsorcjum zanalizuje możliwość użycia metanolu jako zrównoważonego alternatywnego paliwa transportowego w sektorze morskim.
- W ramach projektu partnerzy będą przyglądać się konkretnym możliwościom przyjęcia metanolu jako paliwa żeglugowego na nowych lub zmodernizowanych jednostkach - powiedział Pieter Boersma, dyrektor handlowy Maritime & Offshore TNO.
Armatorzy Boskalis, Royal Netherlands Navy, Van Oord i Wagenborg Shipping wezmą udział w konsorcjum wraz ze stoczniami Damen Shipyards, Feadship, Royal IHC i producentami silników Pon Power i Wärtsilä, a także dostawcami sprzętu Marine Service Noord i dostawcy usług C-Job Naval Architects.
Prace nad badaniem infrastruktury i łańcucha dostaw metanolu będą też badane dzięki udziałowi dwóch największych portów Holandii, Rotterdamu i Amsterdamu, a także dostawców metanolu BioMCN i Helm Proman oraz organizacji handlu The Methanol Institute.
Niderlandzkie instytuty badawcze, w tym TNO, TU Delft, NLDA i Marin, również zainteresowały się tym tematemi i chcą zapewnić możliwości badawcze dla projektu.
Projekt Green Maritime Methanol, wspierany przez TKI Maritime i holenderskie Ministerstwo Spraw Gospodarczych, powinien zakończyć się w ciągu dwóch lat.
Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk
Dennis Tetzlaff objął funkcję dyrektora operacyjnego ds. floty w Stena Line
Na Ukrainę wróciły regularne połączenia feederowe
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.