• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

GDDKiA: Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej - pierwszym projektem w formule PPP

gm24

29.10.2019 21:37 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski GDDKiA: Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej - pierwszym projektem w formule PPP
GDDKiA: Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej - pierwszym projektem w formule PPP - GospodarkaMorska.pl

Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S6 ma być pierwszym projektem, który powstanie w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) - poinformowała we wtorek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej (OMT) będzie odcinkiem dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 32,7 km. W ramach inwestycji przewidziano również budowę obwodnicy Żukowa, która ma być drogą w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego - PAP) o długości 6,6 km - podała w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

"Jeszcze w 2020 r. planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat" - podała GDDKiA. W zamian partner prywatny będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.

GDDKiA zaznaczyła, że specyfika umowy o PPP wymaga wielu uzgodnień formalno-prawnych, m.in. z Europejskim Urzędem Statystycznym (Eurostat), już na etapie prac przedrealizacyjnych. "Trwa procedura kwalifikacji projektu S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Uzyskanie pozytywnej opinii EUROSTAT w tym zakresie jest warunkiem koniecznym dla realizacji projektów drogowych w formule PPP" - podkreślono.

Równolegle, we współpracy z doradcami zewnętrznymi, przygotowywane są m.in. opracowania przewidziane do wykonania na etapie przed ogłoszeniem przetargu na wybór partnera prywatnego. "Aktualnie prowadzimy badanie rynku finansowego, które pozwoli ocenić nam potencjał sektora prywatnego na sfinansowanie przedsięwzięcia" - wskazała Dyrekcja.

Partnerstwo Publiczno-Prywatne to model realizacji zadań publicznych oparty na wieloletniej umowie określającej podział zadań i ryzyk pomiędzy pomiotem publicznym a partnerem prywatnym. "Celem PPP jest świadczenie określonej usługi publicznej przez partnera prywatnego w oparciu o infrastrukturę publiczną. W zamian partner prywatny jest wynagradzany przez podmiot publiczny ze środków budżetowych w różnej formie lub otrzymuje prawo do pobierania opłat od użytkowników danej infrastruktury publicznej w okresie trwania umowy o PPP" - dodała GDDKiA.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35760,00 $ tona 0,25% 27 lip
 Cynk 2948,00 $ tona 0,07% 27 lip
 Aluminium 2497,00 $ tona -0,08% 27 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.