sons/offshore-energy
Firma Corvus Energy wygrała kontrakt z BMA Technology w Turcji na dostawę opartego na akumulatorach litowo-jonowych systemu magazynowania energii dla nowego przewoźnika ryb.
Jest to drugi przewoźnik żywych ryb z serii dwóch budowanych w stoczni Tersan w Turcji, dla norweskiego producenta łososia i pstrąga Nordlax.
Statki wyposażone są w napęd na skroplony gaz ziemny (LNG) i napęd hybrydowy bateryjny.
Corvus Energy dostarczył również system magazynowania energii dla pierwszego statku, o nazwie Bjorg Pauline. Tersan wypuścił ten statek w grudniu ubiegłego roku.
Przewoźnik ryb opracowany przez norweski NSK Ship Design ma 84 metry długości i 19 metrów szerokości.
Statek ma oznaczenie klasy lodowej 1A i obejmuje połączenia brzegowe do obsługi portów.
Corvus Energy szacuje, że statek będzie emitował około 1864 ton CO2 mniej rocznie (mniej o 30 procent), oprócz 30-procentowej redukcji kosztów.
Norweska firma twierdzi, że dostarczy system baterii o pojemności 678 kilowatogodzin we wrześniu 2020 r.
Nordlaks przejmie dostawę drugiego przewoźnika ryb napędzanego LNG w lutym przyszłego roku.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego