sons/offshore-energy
Firma Corvus Energy wygrała kontrakt z BMA Technology w Turcji na dostawę opartego na akumulatorach litowo-jonowych systemu magazynowania energii dla nowego przewoźnika ryb.
Jest to drugi przewoźnik żywych ryb z serii dwóch budowanych w stoczni Tersan w Turcji, dla norweskiego producenta łososia i pstrąga Nordlax.
Statki wyposażone są w napęd na skroplony gaz ziemny (LNG) i napęd hybrydowy bateryjny.
Corvus Energy dostarczył również system magazynowania energii dla pierwszego statku, o nazwie Bjorg Pauline. Tersan wypuścił ten statek w grudniu ubiegłego roku.
Przewoźnik ryb opracowany przez norweski NSK Ship Design ma 84 metry długości i 19 metrów szerokości.
Statek ma oznaczenie klasy lodowej 1A i obejmuje połączenia brzegowe do obsługi portów.
Corvus Energy szacuje, że statek będzie emitował około 1864 ton CO2 mniej rocznie (mniej o 30 procent), oprócz 30-procentowej redukcji kosztów.
Norweska firma twierdzi, że dostarczy system baterii o pojemności 678 kilowatogodzin we wrześniu 2020 r.
Nordlaks przejmie dostawę drugiego przewoźnika ryb napędzanego LNG w lutym przyszłego roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej