• <
bulk_cargo_port_szczecin

Chiny wyprzedziły Niemcy w wielkości żeglugi kontenerowej

PMK

02.03.2020 22:13 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Chiny wyprzedziły Niemcy w wielkości żeglugi kontenerowej

Partnerzy portalu

Chiny wyprzedziły Niemcy w wielkości żeglugi kontenerowej - GospodarkaMorska.pl

Chiny wyprzedziły Niemcy pod względem całkowitej ilości ładowności TEU, którymi odznaczają się statki pływające dla armatorów z tego kraju.

- Fakt, że Chiny nas wyprzedzą pod tym względem, był dość przewidywalny: z jednej strony prosty powód to fakt, że dziś buduje się znacznie większe kontenerowce; po drugie, tego można było się spodziewać po długim kryzysie w 2009 roku - powiedział Alfred Hartmann, prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Armatorów (VDR).

Z drugiej strony, ogólne dane VDR pokazują, że Niemcy pozostają piątym co do wielkości krajem żeglugi na świecie z 4,9% udziałem w światowej flocie, co oznacza spadek o 0,6 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim.

Pod koniec 2019 roku w niemieckich rejestrach żeglugowych zanotowano ogółem 2140 statków o tonażu brutto rzędu 52,8 miliona.

- To o 184 mniej statków lub 4,7 miliona tonażu brutto mniej niż rok wcześniej, ale wciąż znacznie więcej niż wtedy, gdy globalny boom morski rozpoczął się 20 lat temu - wyjaśnił Hartmann.

Ponad 43% statków floty niemieckiej pływa pod banderą państwa UE, w szczególności Portugalii, Cypru i Malty.

Pomimo spadku liczby statków liczba członków załogi podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu społecznemu była mniej więcej stabilna na poziomie 8 265 pracowników.

- Ten sukces znajduje również odzwierciedlenie w danych dotyczących szkolenia zawodowego - powiedział Hartmann.

Jeśli chodzi o strukturę niemieckich przedsiębiorstw żeglugowych, Niemcy nadal charakteryzują się dużą liczbą małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Około 80 procent niemieckich firm żeglugowych obsługuje mniej niż dziesięć statków.

- Niemcy, jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, nie mogą sobie pozwolić na nałożenie nowych podatków na firmy żeglugowe z powodu szczególnych obciążeń, które nie istnieją nigdzie na świecie. Przykładem może być podatek ubezpieczeniowy nakłady na składki z tytułu polis ubezpieczeniowych na statki. Z tego powodu część niemieckich firm żeglugowych przekształca się w branżę usług zarządzania statkami, zamiast klasycznej własności - wyjaśnił prezes stowarzyszenia, Ralf Nagel.

Dodał, że nie tylko ulga podatkowa obecnie przyznawana w Niemczech dla żeglugi morskiej powinna obowiązywać nieprzerwanie w celu utrzymania konkurencyjności niemieckiej żeglugi morskiej; należy również podać dalsze szczegółowe dostosowania i rozszerzenia.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.