ew
Od 1 września zmienia się operator połączeń promowych na Bornholm. Duńskiego operatora Faergen, który obsługiwał przeprawy od 150 lat zastąpi Molslinjen. Promy pływające na duńską wyspę będą kursowały pod marką Bornholmslinjen.
Zmiana operatora nieodczuwalna dla pasażerów
Mimo poważnej zmiany operatora pasażerowie nie odczują znaczących różnic. Na niektórych liniach będzie można spotkać te same jednostki, które do tej pory pływały pod należącą do Færgen marką BornholmerFærgen. Molslinjen przejął część promów od duńskiego operatora, a także wykorzysta do obsługi tego połączenia kilka jednostek, które pływały dla niego dotychczas na innych trasach.
Promy do Szwecji: Z Ystad na Bornholm
W bornholmskim porcie Rønne pojawił się już prom Express 1, który będzie pływał na trasie Rønne-Ystad. Przeprawa potrwa około 80 minut. Wcześniej jednostka obsługiwała połączenie Odden-Aarhus. Prom może przyjąć na pokład 1200 pasażerów oraz 417 pojazdów osobowych.
Z Rønne do Ystad popłynie także Max Mols, który będzie przede wszystkim pełnił rolę promu zastępczego.
Promy na Bornholm: Hammershus zmieni Hammerodde
W kwietniu 2018 roku wspominaliśmy, że na Bornholm będzie pływał także prom ro-pax Hammershus. Statek będzie mógł pomieścić 720 pasażerów i został dostarczony przez Rauma Marine Constructions w czerwcu. Będzie też dysponował powierzchnią ładunkową pozwalającą na przewóz ładunków cargo - jego linia ładunkowa wynosi 1500 metrów. Koszt budowy promu wyniósł 68 milionów euro.
Został on zaprojektowany specjalnie z myślą o nowych trasach w ofercie Molslinjen: Rønne-Køge oraz Rønne-Sassnitz. Przypomnijmy, że prom Hammerodde został sprzedany operatorowi Stena RoRo i zwrotnie wyczarterowany.
Na Bornholm wyruszy także prom Povl Anker, który do tej pory eksploatowany był przez Færgen. Został on pozyskany przez przedsiębiorstwo w 2016 roku. Povl Anker został zbudowany w 1978 r. Jednostka, która ma 121 metrów długości, a na pokład może zabrać 1500 pasażerów oraz ok. 260 pojazdów osobowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny