PMK
Światowy lider w transporcie kontenerów i sektorze energetyki offshore zanotował 1,94 mld dolarów straty w 2016 roku. Rok temu duńskie Maersk Group mogło się pochwalić wynikiem 1,1 miliardów dolarów. Spadek jest więc olbrzymi.
Słabszy wynik duńskiego giganta to wynik spadku przychodów we wszystkich spółkach za wyjątkiem Damco. Duży wpływ na to miała niska cena ropy (-26 proc.) oraz obniżka stawek frachtowych dla kontenerowców (-24 proc.).
Maersk Line, największy przewoźnik kontenerowy, znalazł się 151 mln dolarów na minusie w mijającym kwartale. To o wiele mniej niż w zeszłym roku, gdy spółka odnotowała zysk aż 507 mln dolarów. To efekt 20 proc. spadku przychodów z powodu załamania się stawek frachtowych.
- Wpływ na to miała niska cena ropy oraz mały popyt. Stawki frachtu obniżyły się na wszystkich szlakach, w tym kluczowych do Europy i Północnej Ameryki – mówił Andersen.
Operator portowy APM Terminal też zanotował spadek zysku, z 161 do 112 mln dolarów. To efekt małego popytu na przewóz towarów drogą morską, w szczególności w Europie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny