pc/MGMiŻŚ
Po zakończonym powodzeniem próbnym transporcie, żegluga śródlądowa na stałe wraca do gliwickiego portu. W Gliwicach początek ma połączona z siecią kanałów Europy Zachodniej Odrzańska Droga Wodna, która łączy Górny Śląsk z portami morskimi w Szczecinie i w Świnoujściu.
Uruchomienie transportu węgla z Górnego Śląska do Opola i Wrocławia zapowiadał podczas niedawnej wizyty w gliwickim porcie Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk. Jej tematem było podkreślenie rangi i znaczenia żeglugi śródlądowej dla polskiej gospodarki oraz determinacja polskiego rządu w realizacji planów rewitalizacji i rozbudowy śródlądowych dróg wodnych.
Aktualny potencjał przeładunkowy gliwickiego portu to ok.1,5 miliona ton rocznie, a docelowo 3 miliony ton.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju