• <
PZT_1100x200_gif_2020

Załadunek mobilnych suwnic w gdyńskim porcie. Popłynęły do USA (wideo)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Załadunek mobilnych suwnic w gdyńskim porcie. Popłynęły do USA (wideo)
Załadunek mobilnych suwnic w gdyńskim porcie. Popłynęły do USA (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Patrycja Cybulska

09.01.2017 Źródło: własne

72 tony - tyle waży każdy z 13 kontenerowych wozów podsiębiernych załadowanych na drobnicowiec Saimaagracht. Urządzenia, tzw. straddle carriers, popłynęły do terminala kontenerowego Maher Terminal w amerykańskim porcie Newark.

13 straddle carriers zmontował Portowy Zakład Techniczny z Gdyni. To urządzenia doceniane od wielu lat na całym świecie. Ich załadunkiem na statek natomiast zajęła się firma Transfennica Polska.

– Maszyny podjeżdżają jedna po drugiej pod dźwig statkowy. Następnie są unoszone na wysokość około pół metra – wtedy mocujemy na nich specjalne łapy, czyli nogi, na których staną na pokładzie. Wszystko jest mocno przykręcane śrubami, a następnie całą konstrukcję dźwig umieszcza w określonym miejscu na pokładzie statku – tłumaczy Tomasz Pik, agent morski Transfennica Polska.

Na zakończenie mobilne suwnice zostają przyspawane do pokładu statku, tak aby nie przesuwały się podczas transportu.

Nie tylko papier

Straddle carriers popłynęły do Stanów Zjednoczonych statkiem Saimaagracht. To najdłuższy drobnicowiec należący do armatora Spliethoff. Jednostka ma 185,4 m długości, 25,3 m szerokości oraz 10,61 m zanurzenia. Wybudowana została w 2005 roku i posiada klasę lodową 1A. Statek o ładowności 23 000 DWT wyposażony jest w boczne furty oraz składane międzypokłady umożliwiające tworzenie dowolnych i niezależnych przestrzeni ładunkowych. Dodatkowo zainstalowano na nim trzy dźwigi o zasięgu 16, 21 i 33 m.

Armatorem statku jest Spliethoff’s Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu. Do Grupy Spliethoff Spliethoff należy Transfennica Polska Sp. z o. o., która, oprócz obsługi serwisów ro-ro na Bałtyku oraz na Morzu Północnym, jest także agentem Spliethoffa w Polsce.

Do Gdyni Saimaagracht przypłynął z Husum w Szwecji z ładunkiem papieru, który również popłynął do USA.

Urządzenia niezbędne do pracy z kontenerami

Mobilne suwnice służą do bardzo szybkiego ustawiania kontenerów w kolejnych rzędach terminali kontenerowych.

– Mogą unieść kontener o wadze do 50 t na tzw. „trzecią warstwę”. To urządzenia bardzo wydajne, ponieważ same radzą sobie z kontenerami, bez konieczności używania suwnicy RTG. Mogą je także ładować bezpośrednio na ramy kontenerowe – mówi Pik.

Drobnicowiec Saimaagracht z kontenerowymi wozami podsiębiernymi i papierem wypłynął do Stanów Zjednoczonych w poniedziałek wieczorem.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33420,00 $ tona -0,79% 12 maj
 Cynk 2984,00 $ tona -0,67% 12 maj
 Aluminium 2474,00 $ tona -2,94% 12 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.