Umowa, która stanowi część projektu „Calais Port 2015”, jest warta około 675 milionów euro.
Dover Strait Ports Company przyznał zlecenie na zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy francuskiego portu Calais, dla konsorcjum utworzonego przez Bouygues Travaux Publics (lidera konsorcjum), Colas Nord-Picardie, Spie Batignolles i Jana De Nula.
Umowa, która stanowi część projektu „Calais Port 2015”, jest warta około 675 milionów euro (763.200.000
763.200.000 dolarów), z czego około 300 mln euro przypadnie Bouygues Construction.
Philippe Amequin, CEO Bouygues Travaux Publics, zaznaczył, że firma jest bardzo zadowolona z możliwości uczestnictwa w rozwoju gospodarczym regionu Nord – Pas de Calais – Picardie. Dzięki projektowi ma nadzieję zapewnić infrastrukturę odpowiadającą ambicjom portu, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i jakości usług. Wysłannicy firmy zostali wysłani na miejsce przyszłych prac już w momencie podpisania kontraktu i prowadzą obecnie badanie inżynieryjne, które zaowocują stworzeniem odpowiedniej konstrukcji portu.
Konieczność rozbudowy drugiego co do wielkości portu pasażerskiego Europy, wynika z braku infrastruktury przystosowanej do nowych poziomów ruchu morskiego.
Omawiany projekt zakłada m.in.:
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej