PMK
W poniedziałek w Szanghaju oficjalnie została otworzona podspółka koncernu Cosco - COSCO Shipping Energy Transportation Co. Nowy armator będzie miał do dyspozycji największą na świecie flotę zbiornikowców zarówno pod względem liczby jednostek (105), jak i ogólnego tonażu (17,04 mln).
Nowa podspółka stanowi 11 proc. wszystkich udziałów chińskiego Cosco, jej tankowce z kolei to 20 proc. floty armatora. Powstanie COSCO Shipping Energy Transportation Co. to kolejny etap restrukturyzacji chińskiego giganta. Dzięki temu ma być łatwiej o osiągnięcvie synergii między spółką a firmami z sektora energetycznego.
Priorytetem dla COSCO Shipping Energy Transportation jest rozwój transport gazu skroplonego LNG, co zakłada ich plan pięcioletni (2016-20). Armator złożył już zamówienie na 25 zbiornikowców LNG. Spółka ma też 200 dużych partnerów w sektorze enregetycznym, m.in.: Chiny National Offshore Oil Corp, Royal Dutch Shell Group i BP Plc.
- COSCO Shipping's ma przekształcić się w przedsiębiorstwo o bardziej zróżnicowanym modelu operacji, który ma także wykorzystać możliwości, jakie stwarza realizacja inicjatywy nowego jedwabnego szlaku i drogi morskiej XXI wieku - powiedział Wang Mingzhi, wicedyrektor generalnego biura ds. transportu morskiego Ministerstwa Transportu w Chinach.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key