pc
Od lipca Unity Line zwiększy możliwości przeładunkowe na trasie Świnoujście-Trelleborg. Będzie to możliwe dzięki pozyskanej niedawno z rynku wtórnego jednostce, która do tej pory pływała dla włoskiego armatora, a w ostatnich miesiącach przechodziła remont w szczecińskiej stoczni.
Copernicus – bo tak nazywa się jednostka, która na południu Europy kursowała pod nazwą Puglia – umożliwi zaoferowanie większej przestrzeni ładunkowej na popularnej trasie pomiędzy Polską a Szwecją. Już w lipcu Unity Line zwiększy na tej trasie możliwości przewozowe dzięki dodaniu sześciu dodatkowych rejsów w tygodniu.
„Jesteśmy w Trelleborgu bardzo zadowoleni, że Unity Line zdecydowało się zainwestować i dalej rozwijać swój biznes w naszym porcie, uruchamiając swój nowy prom na trasie pomiędzy Świnoujściem a Trelleborgiem, co tylko wzmocni naszą lokalizację jako najmocniejszego portu ro-ro w Skandynawii” - powiedział Jörgen Nilsson, szef portu w Trelleborgu.
Nowy nabytek Unity Line zbudowany został w 1995 r. W ostatnim czasie statek służył do wykonywania rejsów wzdłuż zachodniego wybrzeża Włoch. Pod koniec ubiegłego roku jednostka została zakupiona przez Euroafrica Shipping Lines (jedna z dwóch obok Polskiej Żeglugi Morskiej spółek, której promy pływają w barwach Unity Line). W ostatnich miesiącach trwały intensywne prace remontowe na statku.
Prom Copernicus ma 150 metrów długości i dysponuje linią ładunkową o długości 1780 metrów.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody