Dwa statki „Aragonith” oraz „Thopas” powiększyły flotę do szczecińskiego armatora Unibaltic. Firma posiada obecnie 10 nowoczesnych jednostek do transportu produktów płynnych oraz masowych.
Pierwszy z nich to chemikaliowiec o nośności 4480 DWT i został zbudowany w 1999 roku w Danii. Jest to siostrzana jednostka eksploatowanego „Amonitha”. Podobnie jak inne chemikaliowce Unibalticu, jego zbiorniki wykonane są ze stali nierdzewnej. Statek nosił dotychczas nazwę „Medkem Four”, we flocie Unibaltic będzie pływał pod nazwą „Araginith”. W swoją pierwszą podróż wyruszył z Maroka do Francji, z ładunkiem kwasu fosforowego.
Druga jednostka to masowiec zbudowany w 1994 roku w holenderskiej stoczni pod nazwą „Lady Olga”. Jego nośność to 3366 DWT, ma on transportować przede wszystkim nawozy dla Grupy Azoty. Nowa jednostka nosi nazwę „Thopas”.
- Decyzja o zakupie nowych jednostek znajdzie oczywiście odzwierciedlenie w zwiększonych możliwościach transportu wolumenu – powiedział Arkadiusz Wójcik, prezes zarządu Unibaltic.
Unibaltic jest najmłodszym szczecińskim armatorem, powstał w 2003 roku. Główny profil działalności firmy koncentruje się na transporcie produktów płynnych oraz masowych między portami europejskimi. W ofercie armatora jest również pełna obsługa agencyjna statków w portach i stoczniach polskich, kompleksowe usługi logistyczne wraz z frachtowaniem statków, a także pośrednictwo w aranżowaniu remontów oraz szeroko pojęte zaopatrzenie jednostek pływających.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania