pc/ums.gov.pl
Podpisano umowę na tegoroczne prace czerpalno-refulacyjne na torach wodnych znajdujących się w kompetencji terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie. Będą to przede wszystkim bieżące prace na torze wodnym Świnoujście-Szczecin, a także na torach podejściowych do portu w Trzebieży. Umowa obowiązuje od 18 maja.
Kubatura urobku do wybrania to ok. 418 tys. metrów sześciennych. Wykonawcą robót wyłonionym w ramach postępowania przetargowego jest konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o. o. z Gdańska oraz Van den Herik Kust-en Oeverwerken B. V. z Holandii. Koszt robót to ok. 15,2 mln zł, a termin wykonania – połowa sierpnia tego roku.
To ostatni raz, kiedy zadanie to realizowane jest z bieżących środków budżetowych urzędu morskiego, bowiem dzięki ustanowieniu przez Radę Ministrów programu wieloletniego pn. „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019-2028” już od przyszłego roku bieżące roboty pogłębiarskie będą finansowane z zagwarantowanych w programie środków finansowych na ten cel.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny