PMK
W najbliższych dwóch latach do służby mają wejść megakontenerowce o łącznej ładowności 1,42 mln TEU, co mocno wpłynie na udziały trzech największych aliansów na trasie Azja-Północna Europa – twierdzą eksperci z SeaIntel.
Wejście do służby megakontenerowców o ładowności powyżej 20 tys. TEU ma doprowadzić do zrównania się sojuszu Ocean Alliance z aliansem 2M na tym szlaku już w 2019 roku, a rok później prześcignięciu go. Z kolei alians The Alliance ma powoli tracić udziały.
- Oszacowanie przyszłego wzrostu popytu jest trudne, ale konsensus w branży wydaje się sugerować, że wzrost popytu będzie lepszy w nadchodzących latach, niż to, co widzieliśmy w latach 2012-2017 - powiedział Alan Murphy, dyrektor generalny SeaIntel.
Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Ostatnim przykładem konsolidacji jest fuzja armatorów Hapag-Lloyd i UASC.
Armatorzy w walce z kryzysem decydują się też na większe niż wcześniej złomowanie starych jednostek. Mimo jednak tych zabiegów kryzys nadal szaleje. Według agencji Drewry dzieje się tak, bo transport morski kontenerów znajduje się w okresie przejściowym.
Chodzi głównie o fakt zastępowania starej floty nowymi megakontenerowcami. A okres niskiego popytu to najgorszy czas na tę zmianę, gdyż dodatkowa podaż generuje kolejne problemy rynkowe. Dlatego zdaniem ekspertów kryzys na rynku przewozu kontenerów potrwa jeszcze jakiś czas.
Polska i Portugalia wspólnie po LNG?
Kołobrzeg. Otwarcie sezonu żeglarskiego już w ten weekend
Zielona energia z Bałtyku wzmocni polską gospodarkę
Rosja się targuje: odblokowanie ukraińskich portów za zrewidowanie sankcji
Transporty masowe płynów w większym rozmiarze - Hillebrand wprowadza nowy flexitank XL
Porty morskie Bałtyku i Morza Północnego ożywi Incone60. Stepnica, Władysławowo i Elbląg na morskim szlaku
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34700,00 $ | tona | 2,44% | 20 maj |
Cynk | 3754,00 $ | tona | 2,93% | 20 maj |
Aluminium | 2930,00 $ | tona | 3,72% | 20 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |