W zeszłym tygodniu (20.10) w Świnoujściu po raz pierwszy od dwóch lat zawinął kontenerowiec Lomur należący do armatora Eimskip. Statek został przyjęty w OT Port Świnoujście w ramach serwisu Gray Line.
Serwis Gray Line został od połowy października rozszerzony i rozpoczął zawijane do duńskiego Aarhus, szwedzkiego Halmstad i właśnie Świnoujścia. Obsługują go dwa kontenerowce (500 TEU każdy): Blikur oraz Lomur. Ta druga jednostka będzie zawijać do Polski co dwa tygodnie.
Powodem zmiany harmonogramu przez Eimskip jest wzrost wolumeny przewożonego do Islandii w ostatnich miesiącach, na co wpływ ma także rosyjskie embargo. Islandzki armator zajmuje się głównie spedycją ryb dla przemysłu spożywczego. Jego flota transportuje towary z ponad 39 portów w 12 krajach. Eimskip to największa i najstarsza mędzynarodowa firma logistyczna w Islandii.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny