pc
SOL zdecydował się na uruchomienie nowej trasy. Teraz szwedzki przewoźnik będzie pływał również na Łotwę.
Zgodnie z ujawnionymi przez operatora planami, statki SOL będą pływać na trasie Windawa-Zeebrugge-Tilbury. To mocno wpłynie na zwiększenie aktywności realizowanej przez SOL z terminala w Zeebrugge. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości uruchamiany właśnie serwis z Windawy zostanie wzmocniony o kursy do Hull i Teesport – już w ramach działalności realizowanej we współpracy z P&O Ferries.
– W ramach naszej obecnej działalności z północnej Finlandii, mamy w ofercie jeden rejs przez kanał La Manche w każdym kierunku. Wraz z uruchomieniem nowej trasy SOL dodaje tu jeszcze jedną przeprawę – mówi Ragnar Johansson ze Swedish Orient Line.
To już kolejna ważna decyzja przewoźnika w ostatnim czasie. W ostatnich tygodniach firma zwiększyła liczbę kursów na trasie Zeebrugge-Göteborg do siedmiu rejsów tygodniowo w każdym kierunku. Do obsługi tej trasy wyznaczony został dodatkowo statek Ark Forwarder. Firma wzbogaciła też niedawno swoją flotę o kolejne trzy jednostki: Transpulp, Transtimber i Transpaper. Jednocześnie przedsiębiorstwo poinformowało o zamknięciu jednego z połączeń – chodzi o trasę Hanko-Rostock, która będzie obsługiwana tylko do końca roku.
Swedish Orient Line to jeden z najważniejszych szwedzkich armatorów. Jego początki sięgają 1911 r. Od 1997 r. firma notowana jest na giełdzie. W siatce połączeń operatora znajdują się takie trasy jak: Kemi-Oulu-Lubeka, Kemi-Oulu-Lubeka-Zeebrugge-Antwerpia-Tilbury czy Goteborg-Zeebrugge.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody